رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: آموزش و پرورش، به ویژه معلمین، باید نقش مرجعیت در آگاهی بخشی را در جامعه ایفا کنند.
وی گفت: تمامی برنامههایی که در مدارس دولتی انجام میشود باید در مدارس غیر دولتی نیز انجام شود.
محمود زاده با بیان این که کنکور سنجه اشتباهی برای ارزیابی مدارس در آموزش و پرورش است، ادامه داد: مدرسه زمانی موفق است که بتواند از نظر مسائل تربیتی و پرورشی و هم از نظر علمی و آموزشی موفق عمل کند و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۰ تصویب شد و انتظار داشتیم که تا به امروز به درستی اجرا شود چرا که نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است، اما کار اساسی در این خصوص انجام نشد و تنها به ۱۰ درصد آن توجه شده است.
وی افزود: یکی از مواردی که در این سند بسیار به آن پرداخته شده است، موضوع نیروی انسانی است که مشخص کرده جذب و نگه داشت نیروی انسانی چگونه انجام شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی کشور افزود: ۱۳۴ راهکار در این سند قید شده که از این تعداد ۱۲۱ راهکار مربوط به نیروی انسانی است که چگونه یک نیروی انسانی در سیستم آموزش و پرورش جذب، آموزش و پرورش داده شود و چگونه نگه داشته شود.
وی گفت: در محتوای آموزشی نیز باید به سمتی برویم که مطابق سند تحول باشد، به گونهای که مهارتهای زندگی و کسب و کار به دانش آموزان آموزش داده شود و محتوای کتابهای فعلی بهبود یابد.
محمود زاده ادامه داد: کار رتبه بندی مدارس نیز در حال انجام است تا اولیای دانش آموزان و معلمها بدانند که دانش آموز در چه مدرسهای با چه رتبهای در حال تحصیل هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر قرار است تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی با برجستگیهای علمی، اعتقادی، اخلاقی، موحد، مومن، بصیر، شجاع، ولایتمدار، ظلم ستیز، جهادگر، معتقد به اخلاق اسلامی، کارآفرین و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی داشته باشیم، همه باید پای کار باشند، زیرا انجام این مأموریت عظیم و سنگین با مشارکت نهادهای مختلف مردم و دستگاههای دولتی امکان پذیر است.
وی با تاکید بر این که دانش آموزان باید در کلاسهای درس به درستی تربیت شوند، افزود: آینده جمهوری اسلامی توسط دانش آموزانی که امروز در کلاس درس آموزش میبینند ساخته میشود.
محمود زاده بیان کرد: ۱۰ درصد از دانش آموزان خوزستان در مدارس غیردولتی هستند و باید این مدارس به گونهای رشد کنند که اولیا برای تحصیل فرزندان خود در این مدارس ترغیب شوند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان این که دشمن از تسلط ایران در منطقه آشفته است، اظهار داشت: دشمن خواهان عزت و استقلال ایران نیست و از قوی شدن ایران ترس دارد به همین دلیل تصویری سیاه و تاریک از جمهوری اسلامی ارائه داده و تصویر سازی آرمانی از کشورهای دیگر انجام میدهد.
محمود زاده افزود: آموزش و پرورش، به ویژه معلمین، باید نقش مرجعیت در آگاهی بخشی را در جامعه ایفا کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مردم به انقلاب، اسلام و ایران علاقهمند هستند و نارضایتی آنها از مسئولانی است که عملکرد خوبی نداشته اند.
محمود زاده در پایان با اشاره به اینکه مراکز آموزشی و پرورشی مجاز غیردولتی سایر دستگاهها باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند، بیان کرد: به دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد و در حال تدوین قوانینی جدیدی برای مدارس غیر دولتی و هیات امنایی هستیم.