پخش زنده
امروز: -
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش وپرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که در حال حاضر ۴۸.۵ درصد املاک این وزارتخانه فاقد سند است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در حاشیه نشست شورای معاونین امور مجلس وزارتخانهها و سازمانهای دولتی که به میزبانی وزارت آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، درباره وضعیت املاک این وزارتخانه گفت: وزارت آموزش وپرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که اغلب این املاک، مدارس هستند که در سال ۱۴۰۰ نوزده هزار و دویست ملک سند دار شده اند و که اغلب در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها هستند.
احمد قاسم لاشکی در ادامه گفت: تفاهم نامه سه جانبهای در کرمان بین آموزش و پرورش، سازمان ملی ثبت و اسناد و بنیاد مسکن در کرمان منعقد شد تا فرایند دریافت اسناد املاک و اراضی آموزش و پرورش تسریع شود.
لاشکی با بیان اینکه ۲۰۰ مدرسه استیجاری داریم که دارای حکم قلع و قمع هستند گفت: این عدد نسبت به ۱۲۲ هزار مدرسهای که داریم عدد قابل توجهی نیست.
معاون حقوقی و امور مجلس درباره مولد سازی مدارسی که در مکانهای تجاری قرار دارند (خرید چند ملک از درآمد فروش مدرسه ای که در مکان تجاری قرار دارد) گفت: آموزش و پرورش بحث مولد سازی داراییها را آغاز کرده و به منظور بهره برداری بهتر از این املاک، کارگروههایی را در استانها تشکیل داده ایم و به دنبال اجرای برنامه یکپارچه مولد سازی در سراسر کشور هستیم.
لاشکی درباره تاثیر مولد سازی املاک بر کیفیت آموزش گفت: بودجه ۱۴۰۱ آموزش و پرورش ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بود که ۹۷.۳ درصد این بودجه، صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان میشود و بودجه اندکی به تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی آموزشی تعلق میگیرد که با مولد سازی، بسیاری از دغدغههای مالی آموزش و پرورش در این زمینه برطرف خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس درباره طرحهای مجلس برای ساماندهی حقوق معلمان مدارس غیردولتی نیز گفت: بیش از ۲۲۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی داریم که ۵۰ درصد این معلمان از بازنشستگان هستند و مجلس طرحی را برای حمایت از معلمان مدارس غیردولتی دارد و اصلاح قانون مصوبه ۱۳۹۵ در دستور کار مجلس است تا حقوق و بیمه آنها براساس قانون کار محاسبه شود و مبنای ساعت کار این معلمان نیز باید ۲۴ ساعت در هفته شود و با تصویب این قانون شاهد اتفاقات خوبی در بخش نیروی انسانی مدارس غیر دولتی خواهیم بود.