مدیرکل بهزیستی مازندران: شش ماه نخست امسال بیش از ۸۸ هزار نفر با صدای مشاور تماس گرفتند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به خدمات رایگان بهزیستی در ارائه مشاوره به هموطنان گفت: با فعالیت خط ۱۴۸۰ بعنوان صدای مشاور، از ساعت ۸ تا ۲۴ به ویژه روزهای تعطیل، شش ماه نخست امسال بیش از ۸۸ هزار تماس با این خط برقرار شد.
دکتر فریبا بریمانی افزود: صدای مشاور در ارائه خدمات برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینههای فردی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارتهای زندگی و مهارتهای بین فردی فعالیت دارد.
وی همچنین به فعالیت۲۱۰ مرکز مشاوره در سطح استان و دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با بیش از ۱۵ برنامه تخصصی در حوزه سلامت روان، اشاره و خاطرنشان کرد: امسال از ۸۳۰۰ ثبت نام اینترنتی متقاضیان طلاق در سامانه تصمیم، ۵۸۰۰ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاورهای دریافت کردند که از این تعداد بیش از ۲۲ درصد منجر به سازش شده است.
بریمانی، به نامگذاری هفته سلامت روان ۱۸ تا ۲۴ مهربا شعار سلامت روان و بهزیستی برای همه را در اولویت جهانی قرار دهید" اشاره کردو گفت: مراکز مشاوره ودفاتر امور روانشناختی از بخشهای مهم پیشگیرانه و ارتقایی بهزیستی درسه سطح پیشگیری است.
دکتر بریمانی آموزش را یکی از شناخته شدهترین مداخلات پیشگیرانه و ارتقایی دانست و شناسایی، غربالگری و پیشگیری از بروز اختلالات و مشکلات روانشناختی، ارتقای سلامت روان فرد، خانواده و جامعه و خدمات آموزشی در حوزه سلامت را از جمله فعالیتهای دفاتر مشاوره عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین گفت: شش ماه امسال، حدود ۱۰ هزار نفر از زوجهای جوان، آغازتا ۵ سال زندگی مشترک در حوزه درک تکامل و حفظ ارتباطات بین فردی آموزشهای لازم را فراگرفتند وحدود ۵ هزار نفر از جوانان در آستانه ازدواج نیزبا هدف ارتقای توانمندیهای فردی در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق، و ثبات خانواده در کارگاهها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.