دستگاه قضا در ۲ ماهه نخست سال جاری با ارائه و دریافت بیش از ۵۶ میلیون استعلام و تبادل سرویس با دیگر دستگاهها عنوان دومین دستگاه پر تعامل در کشور را از آن خود کرد.
مزارعی با اشاره به تبادل بیش از ۸۲ میلیون استعلام با دیگر دستگاههای دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری افزود: این در حالی است که در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته این عدد ۱۲ میلیون بوده است که شاهد یک رشد چشمگیر در زمینه دریافت و پاسخ به استعلامات و ارتباطات الکترونیک دستگاه قضا با دیگر دستگاهها بودیم.
مدیر کل تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه فناوریهای نوین سرعت رسیدگی به پروندهها را افزایش داده است گفت: پاسخگویی سریع و در لحظه به استعلامات ضمن افزایش سرعت در رسیدگی به پروندهها و کاهش اطاله دادرسی زمینه بروز برخی از جرایم مانند جعل و سرقت ادله و اسناد را از بین برده است.
وی به گفته افزود: در حاضر بیش از ۱۲۰ سرویس میان قوهقضاییه و دستگاههای دولتی با هدف کاهش اطاله دادرسی، سرعت در رسیدگی به پروندهها و دسترسی سریع و آسان سایر دستگاههای دولتی به استعلامات حقوقی قضایی صورت میپذیرد که سجل محکومیتهای مالی، سرویس استعلام اشخاص حقوقی، تصدیق اصالت اسناد رسمی و تصدیق اصالت آرای قضایی از جمله این سرویسها است.