مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران، برندسازی را از جمله روشهایی عنوان کرد که میتواند به توسعه صادرات خرما کمک کند.
وی افزود: ظرفیتهای صادراتی خرما بسیار مناسب است و دفترهای منطقهای سازمان توسعه تجارت و رایزنان اقتصادی در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه از جمله قطر که از بازار مناسب خرما محسوب میشود، برای گسترش بازار صادراتی خرما برنامهریزی کردهاند.
مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: طبق برنامهریزی صورت گرفته در رویدادهای پیشبینی شده برای امسال و سال آینده، خرما را به بازار قطر و دیگر کشورهای منطقه ارائه خواهیم کرد.
پیلتن گفت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، اعزام هیاتها و بهرهمندی از ظرفیت مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف از جمله قطر که تازه ایجاد شده، از جمله برنامههایی است که برای گسترش بازار صادراتی خرما در دستور کار است.