کارشناس حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ستاد و نمایندگیهای این وزارتخانه آماده هستند که در زمینه گسترش بازار صادراتی خرما این حوزه کمک کنند.
وی ادامه داد: نمایندگیهای وزارت امور خارجه در کشورهای هدف تمایل دارند برای افزایش سهم خرما در بازارها تلاش کنند. این محصول، دومین محصول باغی کشور است و دراشتغال، ارزآوری و غلبه برتحریمها تاثیر مهمی دارد و میتواند سهم مهمی در صادرات غیرنفتی داشته باشد.
کارشناس حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به موضوع تحریم و مبادلات بانکی، گفت: در وزارت خارجه هر چه بتوانیم تلاش کنیم که مبادلات پولی روان صورت گیرد. البته بازرگانان ما در دوران تحریم تجارب خوبی به دست آوردهاند.
کوزهچی با اشاره به اینکه خرمای ایران در خارج از کشور با کیفیت پایین عرضه میشود، بیان کرد: برای گسترش بازار خرما هم باید شرکتهای صادراتی باید تقویت شود و هم باید در زمینه کیفیت محصول، بستهبندی و تبلیغات کار شود.
وی گفت: باید در کشورهای هدف که ظرفیت دارند، جشنواره تخصصی خرما برگزار شود تا هم ذائقه بازارهدف را بشناسیم و هم محصول باکیفیت خود را ارائه دهیم.