معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل سبب کاهش مراجعات حضوری؛ کاهش زمان خدمات به مصرف کننده و کاهش قیمت تمام شده خدمات میشود.
آقای عارف رومینا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ تسریع در فرایندها و کارها؛ افزایش رضایت مندی و پاسخگویی به مراجعین تحت عنوان crm بخش حمل و نقل را از دیگر مزایایی هوشمند سازی در این حوزه برشمرد.
آقای رومینا گفت: خدمات حوزه حمل و نقل برون شهری به دو دسته خدمات تخصصی و خدمات عمومی تقسیم میشود، خدمات تخصصی سازمان راهداری خدماتی است که به شرکتها؛ ناوگان حمل و نقل؛ رانندگان؛ صاحبان کالا؛ مسافران و بخشهای مختلف مثل صدور کارت هوشمند رانندگان؛ صدور کارت ناوگان رانندگان؛ مجوزهای تحت عنوان پروانه فعالیت انواع شرکتهای حمل و نقل چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین الملل ارایه میکنیم
معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت:خدمات عمومی هم شامل انواع صدور مجوزهای سرمایه گذاری مثل مجوزهایی که ما برای سرمایه گذاران مجتمعهای خدمات رفاهی در جادهها میدهیم؛ تبلیغات خدمات حاشیه راهها؛ شکایتهای عمومی و رسیدگی به دعاوی مختلف است که در حوزه صنعت حمل و نقل وبرون شهری مطرح میشود.
آقای رومینا درباره مشکلات ناشی از عدم هوشمند سازی سامانهها گفت: هر جا سیستمها سنتی و دستی انجام میشوند تاخیر در خدمات؛ عدم شفافیت و زمانبر بودن خدمات را داریم که با الکترونیکی و هوشمند سازی این معایب برطرف میشود.