پخش زنده
امروز: -
دستورالعمل اجرای دولت الکترونیک سال ۱۳۸۱ با هدف کاهش هزینه ها، افزایش کارآیی و اثر بخشی به بخشهای دولتی و خصوصی ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ با هدف تحقق دولت الکترونیک سامانه هوشمند با چندین زیر مجموعه در سازمان راهداری کشور از سال ۸۶ راه اندازی شد. سامانهای که با وجود مزایای زیاد اما، کاربران نهایی این خدمت یعنی رانندگان، اطلاع چندانی از خدمات الکترونیکی آن ندارند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری از ایجاد سیستم برخط بارنامه در سامانه هوشمند این سازمان خبر داد.
آقای شهرکی گفت: صدور بارنامه به طور فیزیکی حذف شده و به صورت الکترونیکی صادر میشود.
سامانه هوشمند سازمان راهداری خدماتی همچون استعلام کارت هوشمند رانندگان کارت هوشمند ناوگان باری و کارت هوشمند سلامت را به رانندگان و صاحبان بار و کالا ارایه میدهد، یکی از کارکردهای اصلی این سامانه جلوگیری از مراجعه حضوری رانندگان به دستگاهها است.
عارف رومینا معاون حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در سامانه هوشمند این سازمان خدماتی به شرکتها؛ ناوگان حمل و نقل؛ رانندگان؛ انواع صدور مجوزهای سرمایه گذاری؛ تبلیغات حاشیه راهها و بخشهای مختلف را ارایه میکنیم.
بر اساس سند دولت الکترونیک (هوشمند) باید تا پایان شهریور تمام خدمات قابل ارائه به کاربران از طریق فضای مجازی انجام شود.
مهدی صفدری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه گفت:سامانه جامع حمل و نقل یکی از سامانههای مهم وزارت راه است و یکی از دستاوردهای آن صدور یکپارچه اسناد حمل و نقل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی است.
با پایان پروژه معماری کلان سازمانی با رویکرد فناوری اطلاعات در وزارت راه وشهرسازی همه خدمات این وزارتخانه در قالب ۱۷۰ سامانه الکترونیکی به شهروندان ارایه میشود.
اجرای دولت هوشمند، سبب تسهیل انجام امور، حذف حضوری مراجعه کنندگان، کاهش هزینههای مردم و استفاده بهینه از زمان برای مراجعه کنندگان میشود.
فروزان حسن پور خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما