رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و همینطور یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلم کشور نیازمند برنامههای توانمندسازی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛"محمد حاتمی" با اشاره به موانعی که محدودیتهای کرونایی و تحصیل برخط (آنلاین) پیش روی رشد روانی- اجتماعی کودکان قرار داده است، گفت: باید برنامه مدونی در خصوص توانمند سازی دانش آموزان در مقطعهای تحصیلی داشته باشیم.
رئیس سازمان نظام روانشناسی افزود: دانش آموزان سالهای اول ابتدایی که آغاز دوران تحصیلشان همزمان با محدودیتهای کرونایی و تعطیلی مدارس بود و همچنین دانش آموزانی که ورودشان به دوران نوجوانی همزمان با این تعطیلیها بود، آسیب بیشتری از دیگر دانش آموزان دیده اند و به طور خاص نیازمند برنامه مدون برای غربالگری هستند.
دکتر حاتمی تأکید کرد: برنامهای در این زمینه تهیه شده که قرار است در همایش ملی «آسیب شناسی و مداخلات روانشناختی – اجتماعی کرونا و پساکرونا» که ۱۰ و ۱۱ خرداد در تهران برگزار خواهد شد، با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان و کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
"محمد حاتمی" با تأکید بر اینکه شرایط کنونی با شرایط پیش از آغاز همه گیری کرونا به طور کلی متفاوت است، از این رو برنامههای روانشناختی پیشین باید به روز رسانی شود، گفت: در برنامه تدوین شدهی سازمان نظام پزشکی سعی شده است به اقتضاءهای روز توجه شود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی همچنین بر لزوم آموزش معلمان و والدین در زمینه تشخیص مشکلات سلامت روان در کودکان و انجام مداخله مناسب، تأکید کرد.
رئیس سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی آماده است که در تولید محتوای این دورههای آموزشی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کند، گفت: اجرای این دورهها با خود وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.