فرایند ثبت سفارش و خرید کتابهای درسی سال تحصیلی از ۲۸ فروردین آغاز میشود.
قاسم باقری افزود: مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند. در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
وی گفت: در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی مراجعه و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام میکنند.
باقری افزود: والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خرداد اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی کنند.
رئیس اداره امور رفاهی وپشتیبانی آموزشوپرورش چهارمحال و بختیاری گفت:همچنین ثبتنام و سفارش بسته آموزشی دانشآموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از ۵ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ انجام میشود.
باقری گفت: بر این اساس، در مواردی که ممکن است دانشآموز به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، برای اصلاح سفارش قبلی خود میتواند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ اقدام کنند.