مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد: باید با تکیه بر صنایع دستی، شهرهای یزد را برندسازی کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد آخوندی با اشاره به اینکه صنایع دستی باید برند معرفی شهرهای یزد باشد، خاطرنشان کرد: لازم است صنایع دستی هر شهر معرف گردشگری در سطح ملی و بین المللی باشد.
وی با اشاره به اینکه ثبت ملی شهرهای استان یزد با عناوین صنایع دستی گام بلندی در معرفی این ظرفیتها در سطح ملی است یادآور شد: امروزه برندهای متعددی برای شهرهایی مانند بافق و اردکان در یزد یزد وجود دارد، اما ثبت ملی این شهرها با عنوان صنایع دستی دربردارنده گستره مهمی شامل طیف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شهرهاست که میتوانیم بر این ظرفیتها در راستای توسعه صنایع دستی سرمایه گذاری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با تاکید بر اینکه تمام شهرستانهای یزد قابلیت ثبت برند خود با عناوین صنایعدستی بومی خود را دارند، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیتها به گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن باید با پایش و بررسی درست، با استفاده از این ظرفیت ها، بازارهای هدف را شناسایی کنیم.
آخوندی با بیان اینکه شهرهای بافق و اردکان اخیراً با عناوین شهر دست بافتههای حصیری و شهر دست بافتههای سنتی به ثبت رسیده اند، اظهار کرد: «یکی از ظرفیتهای مهم توسعه گردشگری در تمام شهرستانها و شهرهای یزد، صنایع دستی است.
وی با اشاره به اینکه امروزه جایگاه صنایع دستی در اقتصاد کشورمان بسیار بالاست تصریح کرد: «ظرفیت مهم اقتصادی امروزه منجر به قرار گیری در زنجیره اقتصاد کلان گردشگری شده و ذینفعان بسیار زیادی را در بر دارد.
به گفتهی آخوندی یکی از مهمترین عوامل لزوم توجه به اقتصاد صنایع دستی ایجاد مشاغل خرد و خانگی به خصوص برای بانوان است.