رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به طور متوسط ۱۲ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند.
وی لازمه تحقق این موضوع را مهندسی کیفیت آموزش و پرورش در این مدارس عنوان کرد و گفت: اصلاح قوانین و آیین نامهها، طراحی نظام یکپارچه بر بستر الکترونیک، اجرای دورههای تخصصی آموزش معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از مهمترین برنامههای ما است.
محمودزاده کمبود نیروی انسانی حرفهای در مراکز غیردولتی را چالشی مهم برشمرد و افزود: ۱۷۰ هزار نفر به صورت آزاد تدریس میکنند که تبدیل وضعیت استخدامی آنها در اولویت است. کاهش ساعات و افزایش کیفیت تدریس، استاندارد سازی به کارگیری آموزگاران و توانمندسازی معلمان مقاطع بالاتر نیز همزمان مدنظر است.
وی سهم این مدارس در توسعه آموزشهای فنی حرفهای را بسیار مهم دانست و گفت: رشتههایی مانند تربیت بدنی و هنر که مورد تقاضای بسیاری از نوجوانان است باید در مراکز غیردولتی هم ایجاد شود.