پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش متوسطه گفت: ضروری است اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره دوم آموزش متوسطه داشته باشیم و در این مسیر، رویکرد ما «پژوهش محوری» و «مهارت آموزی» است و یکی از اولویت های اصلی ما حل مشکل و چالش «کنکور» خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛به نقل از روابط عمومی، وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، در مراسم معارفه محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه که در ساختمان شهید بهشتی، برگزار شد، گفت: چنان که باید و شاید اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش محقق نشده و نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به سرعت تغییرات در حوزه علم و فناوری، تصریح کرد: شایستگی های حرفه ای از جمله اهدافی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد؛ لذا ضروری است اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره دوم متوسطه داشته باشیم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: هدف ما تربیت دانش آموز شش ساحتی است؛ لذا باید سنجه های موجود، مورد ارزیابی جدی قرار گیرند و متناسب با اهداف سند تغییر کنند.
محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه نیز در این آئین گفت : آموزش و پرورش، امری حاکمیتی و بسیار حساس و مسئولیت آموزش متوسطه بسیار سنگین است. تلاش خواهم کرد با منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) گام های مؤثری در این خصوص بردارم.
وی ادامه داد: موضوع مدیریت، همانند مسابقه دو امدادی است که در آن پرچم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و همه اعضا در موفقیت تیم نقش دارند.
معاون آموزش متوسطه گفت: دوره اول آموزش متوسطه از این لحاظ که فرصتی برای انتقال دانش آموز از ابتدایی به متوسطه است و مسیر شغلی و مسیر زندگی دانش آموز را تعیین می کند بسیار مهم و حائز است و رویکرد «پژوهش محوری» و «مهارت آموزی» در دستور کار خواهد بود و یکی از اولویت های ما حل مشکل و چالش کنکور خواهد بود.
کاظمی افزود: در عرصه سیاستگذاری برنامه درسی ملی، سه حوزه معاونت آموزش متوسطه، سازمان پژوهش و برنامه ریزیو شورای عالی آموزش و پرورش، نقش کلیدی دارند و معاونت پرورشی نیز در این حوزه بسیار تأثیر گذار است؛ همچنین سازمان مدارس غیر دولتی می تواند همکار و همراه معاونت آموزش متوسطه باشد لذا نیاز مند تعامل سازنده با سایر بخش ها هستیم.
وی افزود: کیفیت آموزشی باید در همه مدارس محقق شود و عدالت آموزشی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در بخش هویت بخشی نیز، نیازمند تلاش بیشتری هستیم و در درس کار و فناوری نیز باید بیشتر کار کنیم.
معاون آموزش متوسطه گفت : آموزش یک مهارت، همچنان در دستور کار خواهد بود و باز مهندسی رشته های نظری به منظور بحث کنکور باید انجام شود. توسعه و باز مهندسی شاخه های کاردانش نیز با استفاده از ظرفیت های موجود و توجه ویژه به نیاز بازار کار، در دستور کار خواهد بود.