رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی گفت: توسعه مهارتهای فنی و حرفهای و آمادهسازی دانشآموزان استثنایی برای اشتغال، از مواردی است که بایداز سوی همه استانها با جدیت پیگیری شود.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با بیان این که سازمان آموزشوپرورش استثنایی، مولد انقلاب اسلامی است،گفت: از زمان تصویب قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد سازمان آموزشوپرورش استثنایی، بیش از ۳۰سال میگذرد اما هنوز برخی از چالشها حل نشده است و باید با ریشهیابی علل دقیق مسائل و چالشها یکبار برای همیشه این مسائل حل شود.
وی افزود: رویکرد جدید سازمان آموزشوپرورش استثنایی انجام فعالیتهای بزرگ و تحولی با تکیه بر خرد جمعی و مشارکت همگانی است و ادارات آموزشوپرورش استثنایی استانها باید اقدامات محوری، کلیدی و تحولآفرین خود را برای الگوبرداری سایر استانها به اشتراک بگذارند.
طریفی حسینی با بیان این که بر اساس اساسنامه سازمان آموزشوپرورش استثنایی این سازمان مسئول طراحی نظام توانبخشی، آموزشی و پرورشی برای کل دانشآموزان با نیازهای ویژه در کشور است، گفت: سازمان آموزشوپرورش استثنایی، مجموعهای چابک، با ظرفیت بالا است که راهبری آموزش، پرورش و توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارد و تاکنون این وظیفه را بهخوبی انجام داده است.
وی با بیان این که برنامه «سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی» ابزاری برای کمک به آموزش، توانبخشی و پیشگیری است، گفت: بررسی میزان اثربخشی برنامه سنجش و همکاری مشترک با وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت این وزارتخانه در اجرای برنامه سنجش، از جمله برنامههای سازمان آموزشوپرورش استثنایی است.
طریفی حسینی، با اشاره به این که باید به دنبال مدلهای کارآمد مشارکتی باشیم، گفت: توسعه مهارتهای فنی و حرفهای و آمادهسازی دانشآموزان استثنایی برای اشتغال، از جمله مواردی است که باید از سوی همه استانها با جدیت پیگیری شود.
وی خواستار توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در کنار توسعه کمی این مراکز شد و گفت: از مراکز اختلالات یادگیری میتوان به عنوان پایگاه دائمی سنجش استفاده کرد و این مراکز باید توانمندسازی معلمان و اولیاء را در دستور کار فعالیتهای خود قرار دهند.