سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، توضیحاتی درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن ارائه کرد.
وی افزود: این اتصال حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن نیز هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر علتی محقق نشده بود در سامانه انجام شد.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین درباره استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسنی که با خطا همراه بود، ادامه داد: در چند ماه اول در سامانه تیتک موضوع استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیهای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمیکرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.
وی گفت: در مرحله نخست از سازمان غذا و دارو خواسته شد مشکل را رفع کند؛ آنها در سرور سامانه تیتک، موضوع اصالت واکسن را تغییر دادند و یک سرور قویتر تعریف کردند، در مرحله بعدی نیز به سامانههای سطح یک اعلام شد که اگر پیام خطا را دریافت میکنند از یک سرویس متفاوتی از غذا و دارو که میتواند استعلام بگیرد، استفاده کنند.