نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: آموزش و پرورش و حوزه علمیه از یکدیگر مطالبه گری کنند.
وی افزود: حوزه باید نیروهای کارآمد به معنای واقعی و پاسخگوی به شبهات و دارای هنر تعامل و ارتباط با نسل جوان را تربیت کند، همچنین حوزه در کنار مسائل فقه و اصول و دروس حوزوی، کاربردی کردن طلبه را باید مدنظر قرار دهد.
نکونام با تأکید بر وظیفه آموزش و پرورش در فراهم نمودن عرصه برای طلاب، تصریح کرد: نباید در مدرسهای شاهد کمرنگ بودن نماز و حضور طلبه باشیم، اگر به دنبال محقق شدن همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش هستیم باید آموزش و پرورش تمام قد فضا را برای طلاب مهیا کند و به طلاب میدان دهند.
حجتالاسلام و المسلمین حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور هم در این نشست با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اینکه برای برداشتن گامهای استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربهها درس گرفت، گفت: راهبرد صفحه ۱۶ بیانیه دوم انقلاب اسلامی میتواند در دستور کار قرار گیرد و ائمه جمعه و آموزش و پرورش استان این راهبرد را دنبال کنند و در جلسات بعدی مشخص شود که این راهبرد در استان در کدام مرحله اعم از اقدام و عمل یا تحقیق و پژوهش و یا در دست بررسی قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و معارف اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار دانش آموز در این مسابقات شرکت کرده اند.
فرحناز قائدامینی با بیان اینکه ۱۰ دانش آموز چهارمحال و بختیاری در مسابقات کشوری حائز رتبههای برتر شدهاند، افزود: در بحث تعلیم و تربیت آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند فعالیت کند و این مسئله نیازمند همکاری دیگر دستگاهها به ویژه حوزه علمیه است.
وی گفت: در سال گذشته ۴۰ مدرسه از طرح روحانی «طرح امین» استفاده کردهاند که امسال این مهم به ۶۰ مدرسه افزایش یافته است.