رئیس دیوان عدالت اداری: با غیرحضوری شدن ارائه دادخواستهای تجدیدنظر دیوان، دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم نیست.
وی گفت:این اقدام با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه فراهم شده است و در کشور دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی وجود دارد و مردم، دستگاههای اجرایی و وکلا میتوانند از طریق این دفاتر یا بصورت خودکاربری دادخواستهای خود را در مرحله تجدیدنظر و تبادل لوایح ارائه کنند.
مظفری افزود: از این پس نیازی به حضور در دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در مرکز استانها یا خود دیوان در تهران نیست که نقش بسیار مهمی در کاهش هزینههای مردم دارد و امور مردم را برای دادخواهی تسهیل میکند.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: با مساعدت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در آینده، مرحله سوم هم که شامل اعاده دادرسی، وارد ثالث یا معترض ثالث است به صورت غیرحضوری انجام میشود و با این مرحله بسته خدماتی صد در صدی کامل میشود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری رسیدگی شده است، گفت: بخشی از این پروندهها در مرحله بدوی بود که غالبا از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی- قضائی به دیوان ارجاع میشد و حدود یک سوم این تعداد پرونده مربوط به تجدیدنظرخواهی بود که مردم ناچار بودند دادخواستهای خود را با مراجعه حضوری ارائه کنند.
مظفری از همه مردم، دستگاههای اجرایی و وکلا خواست حضور فیزیکی در دیوان عدالت اداری نداشته باشند.
وی افزود: ظرفیت خوبی در قوه قضاییه برای تسهیل دسترسی مردم به بخشهای مختلف نظام قضائی فراهم شده است که این ظرفیتها در دیوان عدالت اداری هم محقق شد و از مراجعه حضوری مردم که هزینههای پنهان و آشکاری دارد جلوگیری خواهد شد.