مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از اسکن و پایش ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از معابر اصلی تهران طی سه مرحله خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، آقای مجید کیانپور با بیان این مطلب افزود: مشاوره و ارزیابی این شرکت از وضعیت روسازی معابر کلان شهر تهران در اختیار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.
کیانپور گفت: در ادامه همکاری با شهرداری کلانشهرهای کشور، تفاهم نامه عملیات اجرایی فاز سوم برداشت مکانیزه و پیادهسازی سیستم مدیریت نگهداری معابر بزرگراهی شهر تهران (Tehran PMS ۱۴۰۰) میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران به امضا رسید.
کیانپور اضافه کرد: در ادامه انجام خدمات فنی و مهندسی و همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه فعالیتهای خدمات مشاوره و ارزیابی وضعیت روسازیهای معابر کلان شهر تهران، قرارداد فاز سوم برداشت مکانیزه و پیادهسازی سیستم مدیریت نگهداری معابر بزرگراهی شهر تهران (Tehran PMS ۱۴۰۰)، امسال مابین سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه فاز اول و دوم این پروژه در ۲ سال گذشته عملیاتی شده بود، افزود: در اجرای فاز سوم این پروژه از دستگاه اسکنر سطح جاده (LCMS) و تجهیزات خاص و مطابق با استاندارد روز دنیا برای پایش و اندازهگیری خودکار خرابیهای سطحی بزرگراهها و بخشی از خیابانهای منتخب شهر تهران در برداشتهای میدانی کامل معابر بزرگراهی، معابر اصلی منتخب و تبادلات (رمپ و لوپهای بزرگراهی) به طول بالغ بر ۴۲۰۰ کیلومتر– خط توسط متخصصین فنی و مهندسی دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استفاده شده است.
کیانپور با اشاره به اینکه پس از تکمیل عملیات برداشت میدانی، تحلیل و پردازش دادههای اخذ شده انجام خواهد شد تصریح کرد: آماده سازی نقشههای اجرایی و تهیه گزارش نهایی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه فرایند مطالعات انجام شده در شهر بزرگ تهران با پیشرفت بسیار مطلوبی همراه بوده ادامه داد: اطلاعات حاصل از مطالعات مذکور در قالب گزارشهای مدیریتی، نقشههای اجرایی (رویکردهای نگهداری جاری، پیشگیرانه، بهسازی و ...)، در مسیرهای قطعه بندی شده و به تفکیک مناطق ۲۲ گانه، همراه با برآورد مالی احجام عملیات نگهداری، طی ۳ ماه آینده تهیه و پس از بارگذاری در سامانه web- GIS مدیریت روسازی معابر شهر تهران، در اختیار کارفرما قرار میگیرد.