رئیس کل دادگستری استان یزد: تکریم ارباب رجوع و نظارت بر اقدامات مسئولان واحدهای قضائی در ملاقاتهای مردمی پیگیری میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دهشیری در حاشیه ملاقات عمومی با مردم گفت: ملاقات عمومی با مردم در سطح استان به صورت فصلی برگزار میشود وهدف از این ملاقاتها این است که دسترسی مردم به مسئولان قضایی بدون مانع و واسطه باشد و مسئولان نیز از کم و کیف مسائل در حوزه قضایی اطلاع یابند و مردم هم رضایت داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استانبا بیان اینکه دیدار چهره با چهره با مردم در راستای مردمی کردن دستگاه قضا انجام گرفت افزود: ملاقاتهای مردمی در راستای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعان و نظارت بر اقدامات کارکنان واحدهای قضایی در دستور کار قرار گرفته است.
دهشیری تاکید کرد که هدف از ملاقات چهره به چهره مسئولان قضایی، این است که حرف مردم را مستقیم از زبان خودشان بشنویم و در رویارویی با آنان در جریان مشکلات شان قرار بگیریم.
وی افزود: چند وقتی است حفظ کرامت ارباب رجوع، جدیتر از گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و مسئولان این دستگاه، تمام هم و غم خود را گذاشته اند تا گره از کار مردم باز کنند.
وی دیدار مستقیم و بی واسطه مردم و تعامل دو سویه را در راستای خدمت رسانی بهتر و رفع نقاط ضعف دانست و گفت: حدود دویست نفر از مردم طی اطلاع رسانی قبلی ثبت نام شدند و به صورت مستقیم با مسئولان دستگاه قضایی استان دیدار کردند.
دهشیری عدم آشنایی و اطلاع حقوقی مردم را مهمترین گلایه مردم در ایم دیدارها دانست و تصریح کرد: توسط مردم یک سری معاملات و قراردادهای بدون اطلاع قبلی و عدم آگاهی از قوانین و مقررات انجام میشود که بعد دچار مشکل میشوند.
وی تاکید کرد: مردم قبل از انجام هرگونه اقدام حقوقی به مشاوران حقوقی و وکلا مراجعه تا شاهد پرونده در دستگاه قضایی نباشیم و هزینه و اتلاق وقت نباشیم.
دهشیری در پایان به عملکرد واحد ارشاد و معاضدت قضایی استان در شش ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: بالغ بر هفده هزار مشاوره انجام گرفته که حدود چهارده هزار مورد آن به صورت حضوری و بیش از سه هزار مورد به صورت تلفنی بوده است.