رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی پیشنهاد کرد: زمینهای بلا استفاده شهرداری تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه که فاقد کاربری است به منظور احداث جایگاههای کوچک مقیاس سوخت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: سال ۸۸ شورای شهر وقت مصوبهای داشت مبنی بر اینکه مطالعاتی جامع در خصوص جایگاههای سوخت و مکان یابیها صورت گیرد، اما مقدمات اجرایی و پیاده سازی این مصوبه به شکل مطلوبی انجام نشد و دلایل متعددی داشت که از جمله مهمترین دلایل بحث قیمت زمین در شهر تهران بود به گونهای که برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی برای احداث جایگاههای کوچک مقیاس وجود نداشت.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مصوبه بعدی پیش بینی شده بود شهرداری خود برای ایجاد این جایگاهها یا با مشارکت بخش خصوصی اقدام کند، اما به دلیل اینکه مجدد تعهد این کار بر عهده شهرداری نهاده شده بود بجز در دو تا سه مورد کار خاصی نشد.
تشکری هاشمی اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۹، ۲۱ بیشترین کسری جایگاههای سوخت را دارد.
تشکری هاشمی در ادامه افزایش آلودگی هوا، ترافیک، ترددهای بی مورد و افزایش مصرف سوخت و انرژی و در عین حال نارضایتی مردم از دسترسی به جایگاههای سوخت را مهمترین دلایل ارایه یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاههای کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئله اصلی در تامین این جایگاه از سوی سرمایه گذاران، زمین بوده، ما با این مصوبه راه را برای سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی هموار کنیم.
بنابر این گزارش یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.