نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: پیگیر تسریع در انجام ردههای تعمیراتی ناوگان، به ویژه ردههای تعمیراتی سبک به منظور افزایش قابلیت اطمینان بیشتر ناوگان برای نیمه دوم سال۱۴۰۰ هستیم.
وی تصریح کرد: هزینه تعمیرات اساسی۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی این قطارها طبق برنامه ریزی انجام شده است.
عبداله پور با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی پنج واگن دو طبقه از قطارهای خط ۵ نیز در حال انجام است، گفت: به علت نبود نقدینگی قطارها از ردههای تعمیرات اساسی عقب هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند که بیش از ۴۱ رام این قطارها متعلق به نسل اول است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: عقب ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول که پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله بازسازی قرار میگیرند بیشتر است و باید هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کرده ایم، ارتباط خود را با دانشگاه ها، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی بیش از گذشته افزایش دهیم و با کاهش موانع بین دانشگاهها و تولیدکنندگان شاهد به ثمر رسیدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشیم.
عبداله پور با اشاره به اینکه تامین قطعات و رفع نواقص قطعات تجهیزات داخلی واگنهای خطوط به جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در بهره برداری قطارها با جدیت پیگیری میشود، گفت: تامین اقلام تهویه واگن، جهت بهبود کیفیت تهویه واگنهای درون شهری، ترمز قطارها جهت ایجاد حداکثر ایمنی و جلوگیری از بروز اختلال در حرکت قطارها، قطعات سیستم روشنایی، سامانه PIS ناوگان بخشی از اقلام مورد نیاز براساس اولویت است که به دنبال تامین آن هستیم تا کمبود قطعات مورد نیاز ناوگان در حال بهره برداری در این موارد را رفع کنیم.