سازمان حمایت اعلام کرد: عرضهکنندگان کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام مکلف به داشتن نمایندگی مجاز و ارائه خدمات پس از فروش میباشند.
در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمامی عرضه کنندگان کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام (اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان) بدون در نظرگرفتن مبدا خرید کالا توسط مصرف کننده، مکلف به داشتن نمایندگی مجاز در سطح کشور و ارائه خدمات پس از فروش میباشند و در این راستا، محل خرید و منبع عرضه کالا به مصرف کننده در ارائه خدمات پس از فروش موضوعیت ندارد؛ لذا در صورت عرضه کالاهای مذکور بدون کارت گارانتی یا ارائه نکردن خدمات پس از فروش به بهانه خرید نکردن از نمایندگی رسمی، همانگونه که مطابق تبصره ماده ۵۸ قانون نظام صنفی ارائه نکردن خدمات پس از فروش، کم فروشی تلقی شده و برخورد قانونی لازم در چارچوب قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی را به دنبال خواهد داشت.
در مورد واحدهای تولیدی و وارداتی عرضه کننده کالاهای سرمایهای و مصرفی بادوام نیز ارائه نکردن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.