معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تشکیل قرارگاه سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت زیاد میتواند باعث تشدید تصادف شود.
وی بیان داشت: با توجه به رانندگی هر راننده، سرعت میتواند نقش اصلی را در تصادفات داشته باشد و صرف اینکه علت تصادف چه چیزی میتواند باشد سرعت میتواند باعث تشدید تصادفات شود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران عنوان کرد: مثلا در شهر تهران توجه نکردن کافی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم دلایل و علتهای اصلی تصادفات میباشد و اگر راننده سرعت غیر مجازی داشته باشد علت تصادف عدم توجه به جلو میباشد، ولی سرعت زیاد میتواند به تبعات تصادف بیافزاید و باعث شدت تصادفات شود.
این مقام پلیسی ابراز داشت: سرعت زیاد میتواند عامل بروز تصادفات جرحی و فوتی گردد و علت آن سرعت زیاد و غیر مجاز از طرف راننده باشد.
وی گفت: قطعا کنترل سرعت میتواند یکی از علل کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در شهر تهران باشد که یکی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ برای رسیدن به کاهش تصادفات در شهر تهران کنترل سرعتهای غیر مجاز است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از تجهیزات ترافیکی، سرعت کاهها، سرعت گیرها سعی کرده سرعتها را در شهر تهران کنترل کرده و با استفاده از چراغهای زمان دار در تقاطعها به جای چراغهای چشمک زن سرعتها را کنترل کرده است.
رازقی ادامه داد:، ولی در این حوزه مهمترین اقدام ما تشکیل قرارگاه سرعت بوده که بتوانیم سرعتهای غیر مجاز، خطرآفرین و حادثه ساز را در شهر تهران کنترل کرده و از بروز و شدت تصادفات بکاهیم
وی افزود: اگر سرعت غیر مجاز را در معابر به سه بخش تقسیم کنیم میتوانیم بگوییم سرعت غیر مجاز تا ۳۰ کیلومتر (یعنی ۳۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز)، سرعت غیر مجاز ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر و سرعت غیر مجاز بالاتر از ۵۰ کیلومتر حد مجاز به نوعی موضوع قرارگاه سرعت هستند.
این مقام انتظامی گفت: هر کدام از این موارد اقدامات خاص خود را دارد که شامل اعمال قانون، اختصاص نمره منفی و احضار راننده، توجه و توجیه کردن وی و آموزش راننده میگردد.
سرهنگ رازقی بیان داشت: ما روزانه سرعتهای غیر مجاز را از طریق سامانههایی که داریم در شهر تهران کنترل کرده و رانندگانی که بالاتر از ۵۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز رانندگی کرده باشند به پلیس راهور تهران بزرگ احضار میشوند و میبایستی نسبت به آن تخلفی که مرتکب شده اند توضیح داده وتعهدات لازم را در خصوص عدم تکرار بدهند و آموزش لازم را دیده توجیه کامل گردند که دیگر این تحلف را تکرار ننمایند و این اقدام در قالب قرارگاه سرعت صورت میپذیرد که تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات و میانگین تخلفات سرعت در شهر تهران داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت در بزرگراههایی که خلوت است و ترافیک کمتری دارد، چون بزرگراه شهید همدانی، شهید خرازی، شهید بابایی بیشترین سرعتهای غیرمجاز و بیشترین میانگین سرعتهای غیر مجاز در این معابر بیشتر مشاهده میشود.
معاون عملیات پلیس راهور تهران اضافه کرد: نسبت به ایام هفته روز جمعه و زمانهایی که ترفیک در معابر نیست و رانندگان متخلف در این زمانها اقدام به افزایش سرعت میکنند که بیشترین آمار تخلف در بزرگراهها همین لحظات میباشد و نسبت به طول روز شبها و ساعات ابتدایی روز که ترافیک نداریم و تعداد خودورها در سطح معابر کمتر است قطعا و متاسفانه این این تخلف بیشتر مشاهد میگردد.