به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در شورای حمل و نقل ترافیک افزود: در صورتی که اقدامات مناسبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک صورت گیرد، میزان زیادی از تلفات رانندگی کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه دستگاههای مربوطه با حداقل امکانات و حجم وسیع کار اقدامات خوبی انجام دادند، گفت: هرچند که تلاش شبانه روزی دستگاههای مربوطه مانند شهرداری، پلیس راه، راهداری، امداد و نجات را نباید نادیده گرفت، اما هزار و ۹۱۹ کشته در تصادفات برای جمعیت ۱۴ میلیونی تهران زیاد است که نیازمند اقدامات بیشتری در این خصوص هستیم.
استاندار تهران افزود: علت مرگ و میر در کشور ما بیشتر به دلیل بیماریهای خاص، حوادث و سوانح است.
وی بر لزوم آموزش در جامعه تاکید کرد و گفت: با علم، آگاهی و آموزش مشارکت طلبی افزایش مییابد، حدود ۱۳ درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری سرطان، ۲ درصد مربوط به دیابت و ۱۷.۵ درصد نیز مربوط به سوانح و حوادث است که میتوان با اتخاذ اقدامات لازم از این عوامل پیشگیری کرد.
محسنی بندپی با بیان اینکه بیشترین تلفات در حوادث رانندگی مربوط به سنین ۳۳ سال است، افزود: این سن اوج سن جوانی محسوب میشود که میتواند در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشد، ضمن اینکه با اقدامات پیشگیرانه میتوان از وقوع حوادث و سوانح نیز جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه اعتیاد، خواب آلودگی، خستگی، عدم توجه عابران و موتورسیکلت سواران از جمله عواملی هستند که باعث مرگ سالانه ۱۷ هزار نفر میشوند، گفت: علاوه بر مرگ و میر درصد زیادی نیز به دلیل معلولیت خانه نشین میشوند که بار مالی زیادی را بر دوش خانوادهها و دولت تحمیل میکنند.
استاندار تهران افزود: در سال ۹۸ افزایش اعتبار نداریم و قول هم نمیدهیم، ولی بر روی بحث آموزش میتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم از جمله بستن کمربند ایمنی که اکنون به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده است، نقش زیادی در کاهش کشتههای تصادفات داشته است.
وی ادامه داد: میتوانیم با فرهنگ سازی و انجام اقدامات فرهنگی میزان تلفات تصادفات را کاهش دهیم.
محسنی بند با بیان اینکه تعطیلات خردادماه در پیش است لذا باید اقدامات ترافیکی و انتظامی جهت پیشگیری از تصادفات صورت بگیرد، گفت: انتظار ما از دستگاههای مربوطه این است که یک اقدام درخور انجام دهند تا ما بتوانیم آن را به کل کشور تعمیم دهیم؛ بنابراین افزایش ۶.۷ درصدی مرگ و میر قابل قبول نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران
ساماندهی ترافیک نیازمند ریشهیابی دلایل وقوع تصادفات است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: برطرف کردن معضل ترافیک نیازمند ریشهیابی دلایل وقوع تصادفات است.
محمد تقیزاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران با اشاره به آمار تصادفات درونشهری و برونشهری در محورهای منتهی به استان تهران افزود: طبق دستور وزیر کشور هر سال باید ۱۰ درصد از تصادفات جادهای در استان تهران کاهش پیدا کند.
وی گفت: برغم مزایایی که با ایجاد محدودیت سرعت در آزادراهها اعمال میشود، اما نباید از این موضوع غافل شد که کُندی سرعت در بزرگراهها نیز خود یکی از عوامل اصلی تصادفات جادهای محسوب میشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه برطرف کردن معضل ترافیک نیازمند ریشهیابی دلایل وقوع تصادفات است، افزود: متأسفانه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رُخ میدهد و لازم است لیست نقاط حادثهخیز در شرق و غرب استان تهران از سوی پلیس راهور به روز و به استانداری ارسال شود.
تقیزاده گفت: برای کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در شهر تهران نیازمند فرهنگسازی و اطلاعرسانی در این زمینه هستیم و علاوه بر این برنامه ارائه شده توسط دستگاهها برای کاهش تصادفات باید بازه زمانی یک ساله را شامل شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران
شناسایی ۵۶ نقطه حادثه خیز در استان تهران
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران از شناسایی ۵۶ نقطه حادثه خیز خبر داد.
حیدر نوروزی در جلسه شورای حمل و نقل ترافیک استان تهران افزود: تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی استان تهران در نوروز ۹۷ حدود ۲۲ نفر بود که این میزان در نوروز امسال به ۱۹ نفر رسید.
وی با بیان اینکه آمار کشته شدگان تصادفات جادهای در استان تهران طی چند سال گذشته روند نزولی داشته است، گفت:: در استان تهران تصادفات رانندگی درون شهری ۲ تا ۳ برابر برون شهری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران افزود: تعداد کشتهها در استان فارس ۱۳۰۰ نفر و در استان تهران ۳۰۰ نفر است، در واقع تلفات استان فارس چهار برابر بیشتر از استان تهران است.
وی گفت: موتورسیکلت سواران و عابران پیاده با ۵۰ درصد بیشترین تلفات را در تصادفات دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران با بیان اینکه شناسایی نقاط مه گیر یکی از اقدامات ما در سال ۹۷ بود، افزود: مرجع شناسایی نقاط مه گیر سازمان هواشناسی است. ما این نقاط را مشخص و به فرمانداریها ابلاغ کردیم.
وی به نقاط حادثه خیز در استان تهران اشاره کرد و گفت: در مرحله اول سه هزار نقطه حادثه خیز در کل کشور وجود داشت که ۱۵۰۰ نقطه پرتصادف شناسایی شد و سهم استان تهران از این میزان ۵۶ درصد بود که همه این نقاط به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است.
وی گفت: برای اجرای تقاطع غیر همسطح در مهرآباد رودهن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل جعیت هلال احمر تهران
سال آینده ۲۲ پایگاه در استان تهران ایجاد خواهد شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: سال آینده ۲۲ پایگاه دیگر در استان تهران ایجاد خواهد شد.
حسین کتابدار در جلسه شورای حمل و نقل ترافیک افزود: ۱۶ پایگاه جادهای در استان تهران و ۲ پایگاه در شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پاکدشت داریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه طرح امداد و نجات ما در سه مرحله نوروزی، تابستانی و زمستانی اجرایی میشود، افزود: ما در هفت ماه در طول سال این طرحها را اجرایی میکنیم که مجوز ۱۲ پایگاه را گرفتیم و ۱۲ پایگاه موقت نیز داریم.
وی با بیان اینکه خودروهای نجات و ناوگان ترابری ما کاملا فرسوده است، گفت: ۱۲ سال است حتی ما نتوانسته ایم بیش از یک خودرو هم خریداری کنیم.
کتابدار افزود: هشت میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان برای پایگاه حسن آباد هزینه شده است.