مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از راهاندازی واحد رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی با همکاری مشترک این مرکز و سازمان حمایت مصرف کنندگان در آستانه عید سعید فطر خبر داد.
خریداران به منظور پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، قبل از خرید لازم است با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در شناسنامه (پروفایل) کسب و کار شامل سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده نسبت به خریداران قبلی را بررسی و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم گیری کنند.
همچنین پس از خرید در صورت بروز مشکل و عدم ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده، میتوانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام کنند.
رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت عدم پاسخگویی مناسب کسب و کار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از بررسی در صورت نیاز، پرونده کسب و کار متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.
در پایان به منظور رفاه حال بیشتر خریداران محترم، تأکید میشود سطوح مختلف اطمینان خرید از فروشگاههای اینترنتی، به صورت رتبه اعتماد در قالب ستارههای اینماد نمایش داده میشود؛ بنابراین به مردم توصیه میشود خرید خود را از کسب و کارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد الکترونیکی (بیش از یک ستاره) انجام دهند تا با خیالی آسوده، از ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده اطمینان داشته باشند.