مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکید این سازمان بر الکترونیکی کردن خدمات و ارائه سرویسها به صورت غیرحضوری است، گفت: نمیخواهیم کارگزاریها متضرر شوند و خدمات جایگزین برای آنها تعریف میکنیم.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰ خدمت مهم به صورت غیرحضوری که منجر به کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه میشود) به کارگزاریها اجازه داده شد که به مدت ۶ ماه خدمات غیرحضوری این طرح را به مراجعه کنندگان حضوری ارائه دهند و البته این برنامه موقتی است.
سالاری تصریح کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی حفظ کارگزاری هاست. تلاش ما این است که از ظرفیت کارگزاریها برای کارهای میدانی استفاده کنیم. طی بخشنامهای که در روزهای آینده صادر خواهد شد، بازرسی کارگاهی به کارگزاریها واگذار میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدفگذاری ایجاد کارگزاریها را صحیح برشمرد و گفت: با دیجیتالی شدن خدمات این سازمان تعدادی از خدماتی که توسط کارگزاریها ارائه میشد، حذف شد و نیت ما این است که کارگزاریها برقرار باشند و خدمات دیگری ارائه دهند.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر با توجه به غیرحضوری شدن خدمات این سازمان، برخی خدمات به کارگزاریها واگذار شده است. در حال حاضر برای آن دسته از بیمه شدگانی که قادر به استفاده از سیستم الکترونیکی نیستند کارگزاریها خدمات طرح ۳۰۷۰ را ارائه میهند.
مهرداد قریب افزود: خدمات ماده ۹۰ (معاینات قبل از استخدام کارگران) و رسیدگی اسناد پزشکی خسارت متفرقه در کارگزاریها ارائه میشود.