معاون وزیر آموزش و پرورش:25 موضوع آموزش و پرورش که برخی از آن موارد تبدیل به مشکلاتی مزمن شده بود پس از سالها از روی میز برداشته شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای آموزش
سید جواد حسینی ادامه داد:همچنین بحران کرونا سبب شد خانوادهها اهمیت نظام تعلیم و تربیت را بیشتر درک کنند، معلمان از منزلت بیشتری برخوردار شدند و در کل نهضت تولید محتوا در بخشهای مختلف شکل گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:به دنبال این موضوع افزایش انگیزه معلمان و ارتقای مهارت آنها سنجش صلاحیتهای علمی و رتبه بندی بر اساس سنجش صلاحیت در دستور کار قرار گرفت.
حسینی تصریح کرد:در همین دولت در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه بندی معلمان طی چهار مرحله اجرا شد که البته نه رتبه بندی بلکه کمک به رتبه بندی بود. اما لایحه رتبه بندی معلمان اواخر سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید و روانه مجلس شده است.
وی افزود: همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند و وضعیت نیروها برای یکبار مشخص شود که در این راستا حدود 102 هزار از نیروهای آموزش و پرورش در حال تعیین تکلیف وضعیت استخدام هستند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار هم در این جلسه گفت: كم توجهی به رشته های علوم انسانی و معارف یکی از توطئه های دشمن علیه جمهوری اسلامی است که باید برای رفع این مشکل چاره ی اندیشید.
سیدمجتبی علوی مقدم افزود:كم توجهی به رشته های علوم انسانی و معارف سبب تشدید بحران های اجتماعی و تضعیف اعتقادات و ارزشهای دینی در سطح جامعه می شود.
وی تصریح کرد:وزارت آموزش و پرورش برای تقویت رشته های علوم انسانی ومعارف و ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای ترغیب به این رشته ها اقدامات عملی انجام دهد.
فرماندار سبزوار با اشاره به پیشرفت های نظام آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرروش همچنین نسبت به اعتقادات، ارزشها وباور دانش آموزان با تدوین بسته های فرهنگی توجه نماید.