رئیس ستاد انتخاباتی صدا و سیما، هدف رسانه ملی را از تولید و پخش برنامههای انتخاباتی، تحقق نقش مطلوب این رسانه در انتخاباتی پر شور و آگاهانه دانست.
رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما، اجرای عدالت رسانهای در برنامههای پیش رو و همچنین تولید برنامهها و مستندهای تبیینی و ایجاد تنوع در شکل برنامهها و ابداع شیوههای جدید برای ارائه برنامههای نامزدها را از پیشبینیهای رسانه ملی برای تولید و پخش برنامههای متنوع انتخاباتی دانست.
آقای آخوندی از تدارک و تولید بیش از ۵۰ هزار دقیقه برنامه در معاونت سیما و بیش از ۵۰ هزار دقیقه در شبکههای مختلف معاونت صدا و همچنین تدارک ۱۵۵ هزار دقیقه در سیمای استانها و ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه در صدای استانها خبر داد و تولید و پخش برنامههای خاص فضای مجازی را از دیگر برنامههای سازمان صدا و سیما در انتخابات پیش رو عنوان کرد.
در این جلسه رئیس و اعضای شورا پس از استماع گزارشهای رئیس و مسؤولان ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما ضمن بیان نظرات و دیدگاههای خود، لزوم برنامهسازی مطلوب برای حضور پرشور و پرشمار مردم را ضروری دانستند و بر لزوم همکاری و هماهنگی مستمر صدا و سیما با سایر دستگاههای تأثیرگذار در جهت جلب مشارکت و حضور گسترده و پر شور مردم در انتخابات و همچنین تقویت حس امید و آرامش در مردم و معرفی ویژگیهای نامزد اصلح در انتخابات تأکید کردند.
برنامههای انتخاباتی رسانه ملی از هفته آخر اسفند شروع و تا پایان شمارش آرا و اعلام نهایی نتایج ادامه خواهد داشت.