دکتر زالی: راه حل اصلی مشکل مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی، استفاده از مجموعه ناوگان جدید و افزوده شدن قطارهاست که باید دولت، شهرداری تهران را به صورت ویژه کمک کند.
وی گفت: حمل و نقل عمومی در تهران سهم ۴۶ درصدی سفرهای درون شهری را تشکیل میدهد.
دکتر زالی اضافه کرد: تقریبا سفر از مبدا تا مقصد در معدل سفرهای درون شهری با توجه به دوری محل کار با محل سکونت افراد در تهران به طور متوسط ۱۰.۵ کیلومتر است.
وی با اشاره به محدودیت معابر شهر تهران نیز گفت: حدود یک پنجم خودروهایی که هر ماه شماره گذاری و به معابر شهر اضافه میشود نیز سهم به سزایی در ترافیک شهری دارد و تقریبا مجموع مساحت مورد استفاده ترافیک درون شهری حدود دو هزار و ۹۰۰ کیلومترمربع است.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای کلانشهر تهران افزود: با توجه به شرایط موجود و ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونایی فعلی توجه به توسعه این ناوگان بیش از هر زمان دیگری مهم است.
دکتر زالی گفت: هرچند مدیران و کارکنان شرکت اتوبوسرانی و مجموعه مترو از آغاز کرونا هر روز ضدعفونی اتوبوسها و واگنهای مترو را انجام میدهند و همچنین مترو تلاش کرده است با کاهش سرفاصلهها، زمان رسیدن مترو را سریعتر کند، اما راه حل اصلی مشکل مقابله با بیماری کرونا در حمل و نقل عمومی، استفاده از مجموعه ناوگان جدید و افزوده شدن قطارهاست که باید دولت، شهرداری تهران را به صورت ویژه کمک کند.
وی با اشاره به نامههای متعددی که در این زمینه به ستاد ملی کرونا ارسال کرده است، گفت: شهرداری تهران وظیفه خود را در ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی در مقابله با کرونا و صیانت از سلامت شهروندان به نحو احسن انجام داده است. تقاضا کردیم حتما مجموعه شهرداری تهران و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با نگاهی کاملا متفاوت و ویژه نسبت به دیگر شهرها یاری شوند.