مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی علاوه بر رکوردزنی در تولید خودروی سواری، در تولید خودروی سنگین باری و مسافری هم اقدامات بسیار خوبی کرده است.
وی اضافه کرد: در بخش تولید خودروی سنگین تجاری اعم از مسافری و باری هم با رکوردهای جدید در تولید روبرو شدیم و در تولید اتوبوس مسافری، پس از ۹ سال توقف، خط تولید را راه اندازی کردیم و تعهدات خود را آماده تحویل کرده ایم.
به گفته مدیرعامل ایران خودرو این شرکت در دو ماه گذشته به اندازه کل سال گذشته، در شرکت ایران خودرو دیزل کامیون تولید شد که ورود این ناوگان به شبکه، نقش موثری در نوسازی ناوگان حمل و نقل بار کشور دارد.
وی کاهش ارزبری در صورت افزایش تقاضا و سفارش را امری ممکن و قابل تحقق دانست و افزود: ارزبری هر دستگاه اتوبوس در ابتدای تولید داخل شدن، به ۵۸ هزار یورو بود، اما امروز این میزان به حدود ۴۰ هزار یورو کاهش یافته است و در صورت افزایش سفارش، این رقم بازهم کاهش خواهد یافت.
مقیمی همچنین گفت: در حوزه خودروی سواری نیز، امسال بزودی تولید انبوه یک خودروی سواری (تارا) آغاز میشود ضمن اینکه ۷ محصول دیگر این شرکت نیز ارتقا خواهد یافت و در افزایش ظرفیت موتور EF۷ نیز، سرمایه گذاری شده تا تولید این موتور ارتقا یافته که یک لیتر مصرف بنزین موتور و به همین میزان آلایندگی زیست محیطی آن کاهش یافته، به تولید انبوه برسد.
وی ساخت و تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته که بزودی روی تولیدات جدید این شرکت و رانای با موتور تقویت شده TU۵ با سقف پانوراما نصب و عرضه خواهد شد و همچنین توسعه موتور ۳ استوانهای این شرکت را از دیگربرنامههای توسعهای شرکت ایران خودرو دانست و افزود: توجه به ارتقای کیفیت در کنار افزایش تولیدات از مهمترین اصول و راهبردهای این گروه صنعتی است.