مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه: با شیوع ویروس کرونا با هماهنگی ستاد ملی کرونا ۱۸ هزار ایرانی به کشور تردد داشتند.
وی با بیان اینکه خدمت رسانی به ایرانیان خارج از کشور در حوزه اداره کل کنسولی و در مجموعه معاونت کنسولی، پارلمانی و ایرانیان خارج از کشور متمرکز است، گفت: هدف گذاری ما این است که بتوانیم همه ۱۲۲ سرفصل خدمت کنسولی که به مردم ارائه میشود همه به صورت الکترونیکی انجام شود که کارهای خیلی خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افزود: اکنون در زمینه تایید اسناد الکترونیک و وکالتنامهها در شرایط تحریمهای ظالمانه آمریکا توانستیم وکالتنامهها را به صورت الکترونیک انجام بدهیم که مباحث و موانع پستی از سر راه مردم برداشته شود.
وی گفت: در شرایط شیوع کرونا بحث ورود یا بازگشت ایرانیان به داخل کشور مطرح بود که به طور خاص با مجوزی که از ستاد ملی کرونا گرفتیم، توانستیم از ۱۵ اسفند ۹۸ تا تیر امسال ۱۸ هزار نفر از هموطنان مقیم خارج از کشور را با هماهنگی سازمان هواپیمایی به داخل کشور بیاوریم.
آقای ادیب ادامه داد: بعد از آن نیز شرایط خروج این تعداد ایرانی مقیم خارج را فراهم کردیم تا دوباره آنهایی که شاغل هستند یا شرایط تحصیلی دارند به محل اقامت خود برگردند.
وی گفت: در مجموع اداره کل کنسولی هفت اداره دارد و کار خدمت رسانی در این هفت اداره انجام میشود که اداره حمایت کنسولی قضائی یکی از آنها و کارش حمایت از هموطنان ایرانی خارج از کشور است که در خارج از کشور گرفتار شده اند.
مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افزود: حدود ۴ تا ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که خدمات رسانی به آنها در این اداره کل متمرکز است و حدود ۱۳۰ نمایندگی خارج از کشور کار خدمات رسانی به هموطنان را انجام میدهند.