با حضور وزیر آموزش و پرورش و به مناسبت هفته پژوهش از معلمان پژوهشگر برگزیده تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، آقای محسن حاجی میرزایی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر برتر با اشاره به ظرفیت های بالای انسان و لزوم بهره گیری از این توانایی ها ، تاکید کرد : کارکرد معلم فقط انتقال مفاهیم نیبست بلکه توانمند سازی دانش آموزان، از کارکردهای مهم معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یک تغییر رویکرد اساسی در نظام تعلیم و تربیت شکل خواهد گرفت که گام های آن از قبل آغاز شده و به سرعت شتاب خواهد گرفت.
وی افزود: یک رویکرد آن است که انسان را یک مخزنی تصور کنیم که باید در او دانش را انباشته کنیم ، یعنی کارکرد معلم پر کردن این مخزن از انواع و اقسام دانش هاست، این یک رویکرد است که در آن نقش دانش آموز تبدیل به یک نقش پذیرنده و منفعل تبدیل می شود و معلم نقش یکسویه و انتقال دهنده و دانای کل و تغذیه کننده دانش آموز است و مدرسه یک کانون بی روح و خسته کننده و فاقد نشاط و سزندگی است .
آقای حاجی میرزیایی تصریح کرد : در یک رویکرد دیگر ما انسان را یک مخزن نمی بینیم بلکه عالی ترین موجود هستی با ممتازترین قدرت دریافت و پذیرش و پرورش با بالاترین سطح توانایی برای پردازش مفاهیم، اندیشیدن به موضوعات و نگاه خلاقانه به پیرامون، رودیکرد و نگاه دیگر به انسان است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : انسان ها موجوداتی هستند که می توانند مشاهده کنند، می شنوند، می اندیشند و مجموعه این دریافت ها را در تعامل و پیوستگی با هم قرار می دهند و از تعامل این مفاهیم ،مفاهیم نو خلق می کنند و عرصه های نو را کشف می کنند و پای در میدان های جدید می گذارند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایات و روایات ادامه داد : معلمان باید با اهمیت دادن به پژوهش در جهت اتقای آموزش های کاربردی دانش آموزان تلاش کنند.نانشا تحولمنشا تحول در آموزش و پرورش معلمان هستنددر آموزش و پرورش معلمان هستند تحول در آموزش و پرورش معلمان ند: منشا تحول در آموزش و پرورش معلمان هستند