مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: در توسعه خدمات درمانی تابع وزارت بهداشت هستیم و همچنین چارچوبهای داخلی را رعایت میکنیم.
وی اظهار داشت: مصمم هستیم که برنامههای خوبی برای استان لرستان اجرا کنیم و البته در این برنامهها از چارچوب علمی خود خارج نخواهیم شد و مطمئن هستیم که مقامات استان هم با ما همفکر هستند.
سالاری گفت: در صورتی که مسئله درمانی با اولویت در استانها مشخص و به ما اعلام شود، برای رفع آن حتماً اقدام میکنیم. در مورد توسعه خدمات درمانی در استان لرستان نیز آماده مشارکت با وزارت بهداشت هستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای توسعه خدمات غیرحضوری (طرح ۳۰۷۰) اقدامات گستردهای انجام شده است، گفت: ۳۰ خدمت این سازمان غیرحضوری میشود و به مرور به بیمه شدگان و بازنشستگان معرفی میشود. برآوردها حاکی است که ۸۰ درصد مراجعه بیمه شدگان به شعب با ارائه غیرحضوری ۳۰ خدمت کاهش یابد.
وی در ادامه به یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در ماههای اخیر پرداخت و اظهار داشت: حدود ۳۹ میلیون از ۹۷ میلیون نفر مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی مربوط به تمدید دفترچهها بود که از ابتدای خرداد اعتبار دفاتر درمانی بدون مراجعه فیزیکی به شعب انجام میشود. حدود ۲۰ درصد مراجعات هم متعلق به دریافت دفترچه جدید است که در آینده نزدیک دفاتر درمانی حذف و این حجم از مراجعات نیز کاسته میشود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پروژههای درمانی این سازمان در شهرهای درود، بروجرد و خرم آباد افزود: در مورد استفاده از ظرفیتهای گردشگری استان نیز بررسیهای لازم را انجام خواهیم داد.
وی گفت: در مورد بدهی شهرداریها آمادگی تهاتر داریم و همچنین پیگیر بخشودگی جرائم کارفرمایان هستیم که البته نیاز به مجوز دولت و مجلس دارد.
سالاری در خصوص افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: از آنجایی که کارگران ساختمانی محل کار ثابتی ندارند و بعضا برای پرداخت حق بیمه آنها مشکل ایجاد میشد لذا از محل صدور پروانه ساختمانی بیمه آنها تامین میشود که نتایج آن کامل محقق نشده است. همچنین در دوره گذشته مجلس، اصلاح بیمه کارگران ساحتمانی را ارائه کردیم که در آن چگونگی بیمه آنها و کارگران مناطق محروم مورد توجه است که درخواست داریم نمایندگان این موضوع را در اسرع وقت مورد بررسی قرار دهند.
استاندار لرستان نیز در این نشست با قدردانی از تلاشهای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علیرغم دوران سختی که در آن بسرمی بریم مدیریت خوب و نتایج مطلوب عملکرد ایشان نمایان است و خوشبختانه در مدت تصدی مسئولیت آقای سالاری مشکلی نداشتیم و ایشان تلاش کردند مسائل رفع شود.
سید موسی خادمی افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام داد و امکانات درمانی آنها در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفت. به طور نمونه از ۶۰۰ مورد بستری بیماران کرونایی در استان لرستان ۸۰ مورد آن در بیمارستانهای تامین اجتماعی است.
وی با بیان اینکه تعداد شکایات کارفرمایی و بیمه شدهها از سازمان تامین اجتماعی در استان لرستان به حداقل ممکن رسیده است، تصریح کرد: بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد وضعیت مناسبی دارد و فقط کمبود آن مرکز قلب و بخش آنژیوگرافی است که در صورت امکان تکمیل آن افتخاری برای منطقه محروم خواهد بود.
امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست به تشریح موضوع سطح بندی مراکزدرمانی پرداخت و گفت: هدف سطح بندی عدالت است. در این طرح، وضعیت موجود و مطلوب مقایسه میشود و بر اساس مستندات وزارت بهداشت و نقشه راه درمان کشور توزیع خدمات انجام میشود.
منوچهری با تاکید بر اینکه استان لرستان بر اساس آمارهای موجود مستحق افزایش تختهای بستری است، افزود: تا پایان سال جاری ۵۵۱ تخت به ظرفیت تختهای این بیمارستان افزوده میشود که در مورد استان لرستان ۶ تخت آی سی یو، ۶ تخت سی سی یو و ۳ تخت ان آی سی یو است.
مهرداد قریب، معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: این سازمان ارائه الکترونیکی خدمات را در اولویت قرار داده و در حال حاضر بسیاری از خدمات به صورت اینترنتی ارائه میشود.
قریب افزود: طرح ۳۰۷۰ (ارائه سی خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش هفتاد میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی این سازمان) از دیروز در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد.