رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران: نیاز مترو برای تعمیرات تا سال ۱۴۰۳ بیش پنج هزار میلیارد تومان است و در حال بررسی راهکارهای کمک به مترو هستیم.
مسعود شفیعی در پایان این بازدید با اشاره به دو مسئله اساسی ترافیک و آلودگی هوا که پایتخت با آن مواجه است، گفت: تنها راه حل قطعی رفع معضل ترافیک تهران و شهرهای اقماری توسعه مترو است.
وی افزود: از ۲۰ سال گذشته برای توسعه خطوط مترو کار شده، اما مسئلهای که از سمت دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته بهره برداری از مترو است که اگر جدیت درآن نداشته باشیم به اثر بخشی لازم که مد نظر داریم نخواهیم رسید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تاکنون امکان استفاده از ظرفیت تمامی خطوط ساخته شده به وجود نیامده و این در حالی است که بعد از دو دهه بهره برداری تجهیزات نیار به اورهال دارد و تا کنون نیز این کار اساسی انجام نشده است.
شفیعی در ادامه گفت: امروز از نزدیک وضعیت بهرهبرداری را دیدم و امیدوارم بودجه اختصاصی برای شرکت بهره برداری متروی تهران محقق شود.
نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در ادامه گفت: ناوگان ریلی به تعمیرات نیاز دارد و این موضوع بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته سعی کرده ایم زمان این تعمیرات از حد استاندارد عبور نکند.
نوبخت با اشاره به اینکه بعضی از قطارها به دلیل نیاز به تعمیرات متوقف هستند، گفت: امیدواریم با مساعدتی که دولت محترم دارد بودجه مورد نیاز بازسازی و بازآماد قطارها تامین شود تا با همین ناوگان بخشی از نیاز شهروندان را تامین کنیم.
وی همچنین به اهمیت تعمیر نگهداری پلههای برقی اشاره کرد و افزود: خرابی پلههای برقی به اندازه خرابی قطارها برای ما مهم است. در حال حاضر بیش از ۹۰۰ پله برقی داریم که نگهداری جاری آنها را انجام میدهیم و راجع به اورهال آنها هم اقدام کردیم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: بحث اوراق مشارکتی که ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداریها آن را تضمین میکنند صرف زیر ساخت میشود.