شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز»، به علت نشت اطلاعات شخصی مسافران، ۲۰ میلیون پوند جریمه شد.
کارشناسان اداره حفاظت اطلاعات شخصی افراد، عقیده دارند این شرکت باید نشت اطلاعات را شناسایی میکرد که موجب شد شرکت «بریتیش ایرویز»، هدف حمله اطلاعاتی قرار گیرد و اطلاعات شخصی و مالی بیش از چهار هزار مشتری سرقت شود.
اداره حفاظت از اطلاعات شخصی اعلام کرد: حدود ۲ ماه، ردیابی این حمله اطلاعاتی زمان برده است. این منبع همچنین خاطرنشان کرد: جریمه «بریتیش ایرویز»، بیشترین جریمهای است که تاکنون از سوی این نهاد تعیین شده است.
این نهاد عقیده دارد زمانی که نهادها، تصمیماتی در مورد اطلاعات شخصی افراد میگیرند این موضوع میتواند تاثیر بسیار مهمی بر زندگی آنها داشته باشد. با این حال جریمه تعیین شده، بسیار پایینتر از ۱۸۳ میلیون پوندی است که شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز»، سال گذشته به علت این نشت اطلاعاتی با آن مواجه بود.
سخنگوی شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» اعلام کرد: ما به محض آنکه در جریان این حمله هکری در سال ۲۰۱۸ قرار گرفتیم این موضوع را به مشتریان مان اطلاع دادیم.
وی افزود: بسیار خرسندیم که سازمان حفاظت از اطلاعات شخصی اعلام میکند که پیشرفت قابل توجهی در امنیت سامانههای مان از زمان این حمله داشتهایم و در تمام تحقیقات، کاملاً همکاری کرده ایم.
نام، نشانی، شماره کارتهای بانکی و کدهای امنیتی در پشت دهها هزار کارت مشتریان «بریتیش ایرویز» از جمله اطلاعاتی بود که در آن زمان به سرقت رفت.
شرکت هواپیمایی «ایزی جت»، دیگر شرکت هواپیمایی انگلیس نیز در ماه مه، هدف حمله سایبری قرار گرفت که در این حمله، اطلاعاتِ حدود ۹ میلیون مشتری به سرقت رفت.
این شرکت نیز در حال حاضر به علت همه گیری ویروس کرونا با مشکلات بسیاری مواجه است.