استاندار بوشهر گفت: راهآهن بوشهر - فارس در جبهههای مختلف کاری فعال است و اگر دو استان پای کار باشند در سرعتگیری روند اجرای پروژه موثر خواهد دود.
وی اضافه کرد: سخت ترین بخش راه آهن بوشهر- فارس قطعه ۱۰ آن به طول ۲۵ کیلومتر است که در منطقه کوهستانی قرار دارد و به لحاظ تردد سختگذر و حجم عملیات خاکی آن ۱۸ درصد و ۸۲ درصد شامل احداث سه کیلومتر پل و ۲.۵ کیلومتر تونل است در دست اجراست.
استاندار بوشهر ادامه داد: طرت راه آهن در زمان حاضر فعال است و پیمانکار نیز مطالبه زیادی ندارد و به روز است.
گراوند در باره سدهای در دست ساخت استان بوشهر بیان کرد: طرح سد دشت پلنگ با ۴.۲ میلیون مترمکعب ظرفیت در سال ۹۰ با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
وی گفت: این طرح تا سال ۹۲ با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تنها ۸.۵درصد پیشرفت فیزکی داشت اما با تلاش دولت تدبیر و امید در سال ۹۷ مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
استاندار بوشهر یادآور شد: درهمین ارتباط سدهای قیز قلعه وسنا اجرا و سد کلمه و اخند نیز درسالجاری اجرا میشود.
وی تاکید کرد: اجرای این سدها در تامین آب آشامیدنی منطقه نقش بسیار حساس و حیاتی دارد و هیچ جایگزینی نیز وجود ندارد.
گراوند با اشاره به اجرای چهار سد بزرگ در استان بوشهر گفت: سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب حجم از جمله سدهای بزرگ این استان به شمار میرود که تلاش میشود با منابع تزریق شده از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و ماده ۵۶ این سد در این دولت آبگیری شود.
وی یادآور شد: با تزریق ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان تلاش میشود سد خائیز نیز امسال آبگیری شود.
گراوند اضافه کرد: سدهای باغان با ۳۲ میلیون مترمکعب و دشت پلنگ با ۱۵۰ میلیون مترمکعب از جمله سدهای دارای فاینانس خارجی استان بوشهر است که فاینانس آنها با ۸۴ میلیارد تومان نقدینگی تامین شده و تبدیل به یوآن شده و به حساب شرکت چینی واریز و ۱۵ درصد اعتبار نیز باید از استان تامین شود.