معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد.
وی ادامه داد: بعد جسمی این ویروس را پزشکان پیگیری میکنند و بعد روحی آن را رسانهها و خبرنگاران پوشش میدهند.
وی افزود: ویروس کرونا در ابتدا دو ویژگی داشت که شامل بی اطلاعی و غافلگیری بود.
آقای خدادی با اشاره به برخی اتفاقات در سال ۹۸ از جمله شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: با شیوع کرونا در ایران، در خارج از کشور جریان رسانهای علیه کشورمان ایجاد شد که فضای ابهام و تهدید را تقویت میکرد و ما با این جو و فضا وارد میدان مقابله با کرونا شدیم.
وی افزود: دوم بهمن سال ۹۸ جلسهای با رسانهها داشتیم و آنها را توجیه کردیم. هفته اول شیوع کرونا و آغاز این شیوع از قم و همزمان با انتخابات بود. در هفته دوم شیوع کرونا؛ با ۲ میلیون شایعه درباره آن مواجه بودیم که این تعداد نیز افزایش یافت.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا که در این وزارتخانه مستقر است اتاق خبر ۲۴ ساعته برای این کار تشکیل داد که حجم گستردهای از اطلاعات در آن در حال گردش است.
وی در عین حال تصریح کرد: در اتاق خبر با تأکید بر توجه به مرجع اطلاعات، مقابله با شایعات، واگذار کردن کار به رسانه و هدایت رسانهای (اقناع و مشارکت مردم در مقابله با کرونا) عمل کردیم.
آقای خدادی تاکید کرد: جریان تولید محتوا به صورت ۲۴ ساعته در این اتاق در حال کنشگری و واکنش گری است.