به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای محسن حاجی میرزایی گفت: نغمههای خوبی که امروز از جهادگران مدرسه ساز شنیده میشود حاصل تلاشهای امام راحل و مقام معظم رهبری است و ان شاءالله این کشور بیش از پیش راه استقلال و پیشرفت را طی کند.
وی با توجه به اینکه کشور نیاز به ساخت مدرسه برای رسیدن به استانداردهای لازم را دارد، گفت: ۱۲ درصد مدارس باید تخریب و از نو ساخته شود و ۱۸ درصد مدارس باید مقاوم سازی شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییر توزیع جمعیت در کشور باعث شده است که برخی مدارس در برخی مناطق بلا استفاده شود و به مدارس دیگری در شهرها و حاشیه شهرها نیاز پیدا کنیم.
آقای حاجی میرزایی با بیان اینکه به روح جهادی بیشتر از مدرسه سازی نیاز داریم، گفت: فرهنگی که مدرسه سازی را اشاعه میکند منجر به تربیت میشود، فرایندی که در مدرسه هم به دنبال آن هستیم از این رو مدرسه سازی در ادامه همان هدفی است که در مدرسه پیگیری میشود.
وی با اشاره به اینکه هدف واحدی در ساخت مدرسه داریم و سایر مسایل را میتوانیم با گفتگو حل و فصل کنیم، گفت: آینده جامعه در آموزش و پرورش شکل میگیرد بنا بر این لازم است کسانی در این کار قدم بر میدارند دل در گرو نظام، انقلاب و پیشرفت کشور داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه با مشارکت در مدرسه سازی بیش از کمک به توسعه فضاهای آموزشی به بهبود سطح فرهنگ کمک میکند.
آقای حاجی میرزایی با اشاره به رونمایی و اجرای طرح آجر به آجر افزود: امسال این طرح را اجرا کردیم تا هرکسی با هر سرمایهای مشتاق کار مدرسه سازی است وارد میدان عمل شود.
وی با بیان اینکه شرایط کرونا ما را وارد زیست بومی جدید کرد، گفت: در این شرایط آموزش را نمیتوانستیم تعطیل کنیم و در ابتدای مسیر به پخش برنامههای آموزش دروس از طریق تلویزیون پرداختیم و بنابر آمار صدا و سیما بیش از ۲۷ میلیون بار فایلهای این برنامههای آموزشی دانلود شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۱۱ استان معلمان در مناطق روستایی با رعایت فاصله گذاری کلاسهای درس را برپا کردند، گفت: این اقدامات نشان از روحیه جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش و معلمان است.
آقای حاجی میرزایی با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا بر مدارس دنیا تحمیل کرد تصریح کرد: در یک مسابقه هماهنگ با دنیا سرافراز بیرون آمدیم و میدانیم که هیچ برنامهای جای آموزش حضوری را نمیگیرد، اما ناچار به برگزاری دورههای مجازی بودیم ضمن آنکه در صدد احصای رفع کاستیهای آن بودیم.
وی با تأکید بر نقش مهم و مؤثر معلم در آموزش و پرورش بیان کرد: به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تحت تأثیر سیاستهای متعددی است و در سالهای گذشته ۳۰ درصد نیروهایی که وارد آموزش و پرورش شدند تعادل جذب را به هم زدند و در متناسب با تحصیلاتشان به خدمت گرفته نشدند.
پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان گروههای جهادی به ارائه مسایل و پیشنهادهایی که در حوزه مدرسه سازی داشتند، پرداختند.