رئیس انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف با بیان اینکه با ایجاد سامانه hijab۹۹.ir بیش از ۱۰۰ تولیدکننده محصولات خود را ارائه کرده اند، گفت: در این سامانه بیش از هزار و ۵۰۰ محصول بارگذاری شده است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف گفت: سامانه حجاب فرصت بسیار خوبی است و باید آن را تقویت کرد، زیرا این سامانه با کمک فناوریهای نوین موجب گسترش و توزیع و بهره برداری محصولات حجاب در کشور شده است و تاکنون مردم بیش از ۲۵ استان و ۲۸ شهرستان از این سامانه خرید کرده اند.
وی با بیان اینکه استقبال مخاطبان از این سامانه برای ما جذاب بوده است افزود: با گذشت ۲۲ روز از ایجاد این سامانه تاکنون بیش از یک میلیون و صدهزار نفر از آن بازدید کرده اند.
جوادی گفت: مقوله حجاب جدا از حکم شرعی، به یک نهاد هویتی تبدیل شده است.
وی با بیان این که امسال به دلیل مشکلاتی که برای بحث شیوع ویروس کرونا ایجاد شد نمایشگاه حجاب برگزار نشده و خلاءهای سکوهای عرضه مناسب محصولات در نمایشگاه ماه رمضان احساس میشود گفت: از آبان سال گذشته با توجه به رکود اقتصادی کشور امید داشتیم که بتوانیم در اسفند ۹۸ از فرصت عیدانه برای بهره برداری و ارائه محصولات حجاب استفاده کنیم که این فرصت را هم به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست دادیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف افزود: بار دیگر احساس کردیم که در نمایشگاه رمضان بتوانیم برای بهره برداری و ارائه محصولات حجاب فرصتی داشته باشیم که در این ماه نیز فرصتی برای ارائه محصولات حجاب به وجود نیامد.
جوادی تاکید کرد: بیش از ۳۰ درصد از تولیدکنندگان محصولات حجاب، محصولات تولیدی خود را تعطیل کردند و ما با حجم انبوهی از بیکاری در این حوزه مواجه شدیم.
وی همچنین با بیان اینکه مقوله حجاب هیچ متولی رسمی در جمهوری اسلامی ندارد گفت: متاسفانه در کشور حتی تولیدکنندگان صنفی هم مورد حمایت قرار نمیگیرند و به تولیدکنندگان این محصولات کمکی نشده است و عدهای این مقوله را جزو کالاهای فرهنگی و عدهای آن را جزو یک منبع اقتصادی به شمار میآورند و تمام فرآیند تولید و توزیع بر دوش بخش خصوصی است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان حجاب و عفاف با تاکید براینکه در حوزه حجاب نه امکانات و نه زیرساختها و نه حتی بودجه کم نیست ابراز امیدواری کرد در مجلس جدید راهکاری برای بحث کالاهای حجاب صورت گیرد.
جوادی افزود: پیشنهادهای ما به نمایندگان مجلس جدید حمایت از بحث حجاب است و در این راستا پیشنهادهایی مانند تقویت تولیدکنندگان، توسعه ویترین فروش محصولات حجاب، پایگاه فروش ثابت و توسعه فروش مجازی نمایشگاههای حجاب وجود دارد.