به منظور درک هنر گل و مرغ در دوره قاجار و حفظ امانت در انتقال زیباییهای آن ، انتقال این هنر از جلد کتاب به پارچه منجر به خلق اثر هنری-کاربردی رومیزی به شیوه نقاشی باتیک در کارگاه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شد .
او هنر نقاشی روی پارچه به شیوه مقاوم سازی(باتیک) را از زمینه های هنری عمیقی دانست که ضمن داشتن پیام از لحاظ زیبایی شناسی و صورت، دارای جایگاهی والا و ظرفیت بالای کاربرد، بررسی و یادگیری است.
وی تصریح کرد: هنرمند باتیک باید در نحوۀ اجرای فنون باتیک توانمند و خلاق باشد و بداند رنگ ها، نقوش و طرح های مختلف را در باتیک چگونه اجرا کند زیرا که از ویژگی های مهم باتیک غوغای رنگ در آن است.
آقای شریف زاده گفت: با توجه به نقش حاکم در این اثر (گل و مرغ دوره قاجار) که از شاخه های نقاشی ایرانی است، بیشک حضور رنگ نقش مهمی در تولید اثر دارد که در این تجربه رنگهای قهوه ای، طلایی، سبز، زرد، نارنجی و طیف قرمز جای بیشتری برای حضور داشتند.
رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه گفت: از آنجا که در دوره قاجار درون مایه گل و مرغ جنبه کاربردی در وسایل تزیینی و کاربردی داشته است، در این طرح سعی شده تا انتقال گل و مرغ از جلد کتاب به پارچه و اثر هنری-کاربردی رومیزی به شیوه نقاشی باتیک اجرا و تأثیر شیوۀ اجرای آن مورد مشاهده قرار گیرد.
وی در پایان درک هنر گل و مرغ در دوره قاجار و حفظ امانت در انتقال زیباییهای آن، معرفی ارزشهای هنری باتیک و توسعه آن با ارتقاء طرح گل و مرغ و تولید اثرهنری-کاربردی رومیزی با ابعاد 105 در 105 و پاسخ به نیازهای هنری، آموزشی و پژوهشی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.