به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب؛ خانم مریم خرمدره افزود: اکنون بازار کشورهای مسلمان نیازمند تولیدات محصول اسلامی است که در کشور تولید می شود و برای توسعه صادرات محصولات عفاف و حجاب نیازمند تشکیل کنسرسیومی هستیم که چشم اندازی به وسعت کشورهای مسلمان و سپس غیر مسلمان را ترسیم کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون کشور ما در هجمه شبکه مجازی غربی، رسانهها، پیام رسانها، کتب، فیلم و برنامههای مختلف برای بی ارزش و دست و پا گیر جلوه دادن عفاف و حجاب است. با همه این سرمایه گزاری ها قلب و روح بانوان ایران اسلامی سرشار از عفت است و سرمایه گزاری ها به جایی راه نمی برد.
این فعال حوزه عفاف و حجاب یادآور شد: بانوان ایرانی ذاتا عفیف هستند، ممکن است این حوزه در کشور ما کمرنگ شود اما از بین نمی رود. برای مقابله با این هجمه باید همه دست اندرکاران این حوزه دولت، طراحان، تولید کننده ها، دانشگاهها، مراکز فنی و حرفه ای و... با هم متحد شوند تا نه تنها بازار داخلی بلکه به فراتر از مرزها فکر کنیم.
خانم خرمدره افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب گسترش ظرفیتهای عفاف و حجاب در کشور، فرهنگ سازی پوششهای اسلامی، ترویج و معرفی پوششهای اسلامی مناسب و ایجاد انگارههای مناسب پوشش عفیفانه برای بانوان عفیف ایرانی و اسلامی است.
وی گفت: چند سالی است که سامانههای مختلف فروش مجازی مانند دی جی کالا در کشور فعالیت می کنند، اما نمایشگاه مجازی با محور خاص تاکنون نداشته ایم. این نمایشگاه نخستین و بزرگترین رویداد عفاف و حجاب و نخستین نمایشگاه فروش مجازی در کشور است که در حال برگزاری است.
این فعال حوزه مد و لباس افزود: در جلسانی که در اتاق فکر انجمن تشکیل شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیری اقتصاد تولیدکنندگان، سعی کردیم جهش و رونق تولید را از طریق حمایت در فروش محصولات اجرائی کنیم.
خانم خرمدره تصریح کرد: تولید کنندگان اقدام به تولید زیاد برای نمایشگاههای فروش بهاره و نمایشگاه قرآن بخش عفاف حجاب کرده بودند که با شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه ها تعطیل و آنها متضرر شده بودند ما نیز با برگزاری این نمایشگاه با قیمتهای خرید و فروش قبل از عید سعی به حمایت از مصرف کننده و تولید کننده ها کردیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب یادآور شد: انجمن در گام بعدی اقدام به تاسیس سامانه دائمی فروش محصولات عفاف و حجاب می کند تا تولیدکننده ها و مصرف کنندگان بتوانند فارغ از مشکلات خرید فروش حضوری، محصولات خود را حتی در شرایط قرنطینه نیز عرضه و تهیه کنند.
مریم خرمدره افزود: جهان روز به روز به تکنولوژیهای جدیدتری دست پیدا می کند و برای رشد باید با این گسترش و رشد تکنولوژی های نوین خود را هماهنگ کنیم. انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب کشور نیز هماهنگی با تکنولوژی های روز دنیا را در دستور کار خود قرار داده است تا تولید کنندگان داخلی بتوانند در بازارهای جهانی و کشورهای اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشند.
این فعال حوزه محصولات عفاف و حجاب گفت: دغدغه اصلی انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب به عنوان یاوران ولایت فقیه حمایت از مشاغل هویت ساز است و در این باره جلسات زیادی را با نهادها و ارگانهای ذی ربط برگزار کردیم.
خانم خرمدره گفت: یکی از دغدغه های انجمن تعدیل قیمت محصولات حجاب است. هنگامی که یک محصول حجاب با قیمت مناسب، طرحهای خوب، کیفیت بالا و... عرضه شود به طور قطع امکان تهیه آن توسط اکثر خانوادهها بیشتر می شود. اما با شریط اقتصادی اکنون و عرضه کالای فرهنگی با قیمت بالا اکثر خانوادهها قادر به تهیه آن نیستند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب تصریح کرد: این افزایش قیمت باعث خروج این محصول از سبد خانوار می شود و کم کم حجاب که نشانه یک بانو محجبه است از خانوادهها رخت بر می بندد و یک کشف حجاب نرم اتفاق می افتد. بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که انجمن انجام می دهد این است که هزینه تولید محصول را پایین بیاورد تا محصول را با قیمت پایین تر در اختیار مصرف کننده قرار دهد و مصرف کننده برای استطاعت مالی محصول فرهنگی را کنار نگذارند.
خانم خرمدره یادآور شد: این انجمن کاملا جهادی به میدان آمده است تا با وجود شرایط پس از کرونا از ضررهای بیشتر مصرف کننده و تولید کننده جلوگیری کند. جای بخش های ترویجی و فرهنگی در این نمایشگاه خالی است که در سایت دائمی برطرف خواهد شد.
وی گفت: از اقدامات بعدی انجمن برگزاری نخستین جشنواره مردمی عرضه محصولات عفاف وحجاب هدی است که در تیر ماه مقارن با هفته حجاب و عفاف برگزار می شود، در حاشیه این جشنواره نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است.
این فعال حوزه عفاف و حجاب افزود: بسیاری از تولید کنندگان ما از خانوادههای مذهبی هستند که دغدغه عفاف و حجاب را دارند و با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در این حوزه سرمایه گذاری کردند و دغدغه مالی ندارند. انجمن برای حمایت از این تولید کنندگان جلسات، کارگاهها و نمایشگاههایی را برگزار می کند.
خانم خرمدره افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی عرضه محصولات عفاف و حجاب رمضان از حمایتهای دولتی بی بهره بودیم. اگر این حمایتها بود می توانستیم بزرگترین سایت عرضه محصولات حجاب را در کشور و خاورمیانه برنامه ریزی کنیم.