دبیر کل دفاتر پیشخوان دولت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما درباره مشکلات ارائه خدمات به مردم گفت:افزایش تقاضای خدمات با تداخل کاری دیگر دستگاهها سبب ترافیک جمعیت میشود.
علی فلاح حقیقی افزود: در فرآیندهای الکترونیکی باید تعامل بین سازمانی و زیرساختهای فنی به گونهای طراحی و همگون سازی شود تا خدمت رسانی به مردم راحتتر صورت بگیرد.
وی افزود: فراخوانها و مصوبههای ابلاغی که از برخی دستگاهها مانند سازمان هدفمندی یارانهها برای تهیه سیمکارت و احراز هویت سرپرستان خانوار به یکباره به سمت دفاتر پیشخوان دولت آمد؛ صفهای طولانی در برابر این دفاتر ایجاد کرد که با اعتراض ستاد کرونا و هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مواجه شد.
آقای فلاح حقیقی با عذرخواهی از مردم گفت: تصمیمهایی که خیلی سریع و بدون برنامه ریزی گرفته شد، پیامدهای خود را بر روند خدمات رسانی دفاتر پیشخوان دولت گذاشت.
دبیر کل دفاتر پیشخوان دولت افزود: همچنین تقاضای سیمکارتها دوباره هزینهای را در کافی نتها و پیش ثبت نام دیگری برای مردم ایجاد کرد و همچنین توزیع آنها و در نهایت احراز هویت دوباره به نوعی به شبکه دفاتر بازگشت داده شد که مردم را اذیت کرد در حالی که میشد با برنامه ریزی منسجم جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: در زیرساختهای الکترونیکی پیش بینی ارائه یک خط مشخصی از خدمات در دستگاههای خدمات رسان دیده شده است، وقتی که ترافیک تقاضا ایجاد شد؛ ظرفیت لازم برای خدمات رسانی به این مراجعان در دفاتر پیشخوان وجود نداشت.
فلاح حقیقی افزود: به همین خاطر خدمات رسانی ما دچار اختلال و سبب ایجاد صف بیشتر در دفاتر شد که متاسفانه همکاران ما در برخی دستگاههای اجرایی این مشکلات را متوجه زیرساختها و شبکه دفاتر پیشخوان دولت دانستند که جای دلخوری دارد.
وی گفت: همچنین دستگاههای متولی دفاتر پیشخوان دولت هم احاطه لازم را به امور دفاتر پیشخوان ندارند که سبب میشود تصمیم گیریها با خطا همراه باشد که در نهایت برای مردم مشکل ساز میشود.
فلاح حقیقی در این حال با تشکر از اعتماد دستگاهها به خاطر برون سپاری خدماتشان در این روزهای کرونایی و خاص بهداشتی که این ویروس برای همکاران ما در دفاتر پیشخوان هم خطرساز بوده است، افزود: خیلی بهتر بود هماهنگیهایی صورت میگرفت و با تامین منابع و تصمیم گیری بهتر خدمات مناسب تری به مردم ارائه میشد.
دبیر کل دفاتر پیشخوان دولت گفت: در همین موضوع بازار سرمایه زیرساختها و ظرفیتهای ارائه شده بسیار کمتر از شمار تقاضای مردم بود و برای نمونه در حوزه سجام ۹۰۰ دفتر پیشخوان دولت در اواخر فروردین خدمت دهی میکرد.
وی افزود: پس از گذشت دو هفته و افزایش حضور مردم تعداد دفاتر را به ۳ هزار افزایش دادیم، اما متاسفانه تعداد زیاد تقاضاها به اضافه سایر مجموعههای خدمات رسان که همزمان به مردم ارائه میشد باعث اختلال در شیوه ارائه خدمت به مردم شد.