مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین تا پایان سال خبر داد.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشمول این فرسودگی و نوسازی میشود، اضافه کرد: سال ۸۵ دولت مصوبهای داشت که مبتنی بر آن اتوبوسهایی را با ۸۲.۵ درصد یارانه تحویل شهرداریها میداد و ما هم تحویل بخش خصوصی میدادیم و قیمت گذاری بلیت بر این مبنا انجام میشد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه گفت: از سال ۸۹ و ۹۰ اتوبوسی به این حوزه تخصیص داده نشده است و با توجه به گرانیهایی که وجود دارد مشکلات عدیدهای به بخش خصوصی و عمومی تحمیل شده است.
آقای سنندجی با اشاره به مصوبه سال ۹۲ دولت ادامه داد: سال ۹۲ دولت مصوبهای مربوط به پرداخت تفاوت سوخت در قالب تبصره «ق» تدوین و دو سال پیش هم مصوبه دیگری را جایگزین مصوبهای قبلی کردکه اگر یک اتوبوس دیزل از رده خارج و اتوبوس گازسوز وارد شود، میتوانیم از تفاوت سوخت استفاده کنیم.
سنندجی گفت: دو سال است پیگیر این مصوبه هستیم، جلسههای متعددی را برگزار کردیم و امیدواریم با این مصوبه بخشی از ناوگان شهر تهران را که بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس است، بازسازی کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد:، اما تا این مصوبه اجرایی شود، بازسازی اتوبوسها را در دستور کار قرار دادهایم و بر اساس دستورالعمل، اتوبوسهای بخش خصوصی و عمومی در حال بازسازی است.
وی با اشاره به برخی بازسازیها توضیح داد: در بخش خصوصی، مخازن سی ان جی رایگان ارائه داده ایم، تستهای مخازن را رایگان انجام داده ایم و امیدواریم بازسازی با ۶۰ درصد تخفیف هم تحقق یابد.
سنندجی افزود: در بخش عمومی هم در حال بازسازی اتوبوسهای دوکابین هستیم و امیدوارم تا پایان سال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران تردد میکند، گفت: نیاز تهران ۹ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۱۰ و ۱۲ سال است، اما متاسفانه بیش از ۶۰ درصد اتوبوس هایمان یعنی ۳ هزار و ۶۰۰ اتوبوس عمر بالای ۱۰ سال دارد و باید از رده خارج شود.