مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همراه استاندار البرز از آزادراه در دست ساخت همت_کرج بازدید کرد.
آزادراه همت-کرج یکی از راههای منتهی به پایتخت و تکمیل کننده کریدور بینالمللی شرق به غرب کشور است که با بهرهبرداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استانهای شمالی و تهران خواهیم بود.
این پروژه به طول حدود ۱۵ کیلومتر از انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل میشود.
اجرای این پروژه را در قالب ۳ قطعه اجرایی شده که قطعه اول به طول ۵ کیلومتر هم اکنون زیر عبور قرار دارد، قطعه ۲ به طول حدود ۵ کیلومتر و قطعه ۳ این پروژه نیز به طول ۵/۴ کیلومتر در دست اجرا است.
پیشرفت ۹۲ و ۸۶ درصدی قطعه دو و سه آزادراه همت-کرج
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت ۹۲ درصدی قطعه ۲ و ۸۶ درصدی قطعه سوم آزادراه همت-کرج خبر داد.
خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزد راه همت- کرج که صبح امروز همراه استاندار البرز و جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت گفت: ۱۸ میلیارد تومان نیز به عنوان بخشی از اعتبارات مصوب این پروژه بابت تملک اراضی از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی برمیزان پیشرفت قطعات دو و سه آزادراه همت-کرج، اظهار داشت: تاکید رئیس جمهوری بر رفع مشکلات ترافیکی استان البرز و امتداد آن به سمت غرب کشور است. در همین راستا وزیر راه و شهرسازی نیز به جد این مساله را پیگیری میکنند.
وی افزود: قطعه ۲ آزادراه همت-کرج از پیشرفت ۹۲ درصدی و قطعه ۳ نیز بالغ بر ۸۶ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
خادمی ادامه داد: همچنینسازمان برنامه و بودجه اعتباری حدود ۱۸ میلیاردتومان به عنوان بخشی از اعتبارات مصوب پروژه بابت تملک اراضی تخصیص داده است و از محل اسناد خزانه اسلامی نیز مبلغی در نظر گرفته شده که ابلاغ خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوصنحوه مشارکت شرکت ساخت در کمربند شمالی استان البرز، گفت: در جریان بازدید امروز از این پروژه دیدگاهها نسبت به پروژه کمربند شمالی این استان تغییر کرد، زیرا از نظر ویژگیهای طراحی شباهت زیادی به طرحهای آزادراهی دارد و فاقد تقاطعهای همسطح است.
مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به حدود تقاطعهای غیرهمسطح و حریم ۱۰۰ متری موجود در دو طرف این محور، افزود: اگر قرار بر ساخت گلوگاه ترافیکی کرج باشد این محور باید همانند یک آزادراه شرایط تسهیل و مبانی ترافیک در استان و امتداد آن به سمت غرب کشور شامل استانهای قزوین و زنجان را فراهم کند.
خادمی در ادامه گفت: در خصوص نحوه مشارکت در این پروژه باید جلساتی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شود که حتی در صورت عدم موافقت با مشارکت و اجرای پروژه به روش آزادراهی باید به منظور انجام و تکمیل پروژه به دست شهرداری کرج کمکهایی شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه پروژههای بزرگی در آینده نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید، اضافه کرد: کنارگذر جنوبی تهران و البرز به طول ۱۶۰ کیلومتر در دست اجراست که موجب رفع گلوگاه ترافیکی این دو استان خواهد شد. همچنین حد فاصل چرمشهر به آبیک و ادامه بزرگراه همت به سمت کرج با جدیت در دست اجراست.
خادمی گفت: امروز از کمربند شمالی البرز که با همت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اجراست بازدید شد که این پروژه با توجه به حجم و بزرگی آن تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب کشور دارد.
وی در پایان با اشاره به وجود بخشی از آزادراه تهران – شمال در استان البرز، بیان کرد: در مجموع پروژههای بزرگی در داخل استان البرز در حال اجراست که امیدواریم درسالهای ۹۸ و ۹۹ این پروژهها به بهرهبرداری برسند.