تسهیل خدمات به مردم، هدف و راهبرد نیروی انتظامی است
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی : همه هدف نیروی انتظامی این است که ارائه خدمات به مردم تسهیل شود و در کوتاه ترین زمان به مردم ارائه شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع نیروی انتظامی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و با حضور سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی به روی آنتن رفت.
سردار احمد دولت خواه در آغاز با اشاره به معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی گفت: این معاونت در دو بعد فعالیت دارد. یک بخش در حوزه ماموریت است که ویژه پلیس های تخصصی است و به نوعی در حوزه طراحی سامانه های اطلاعاتی و ارتباطاتی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: بخش دوم خدمات رسانی به مردم است و اساسا یکی از وظایف پلیس هم خدمت به مردم است. پلیس، این بخش را به صورت الکترونیکی انجام می دهد که این حوزه نیز دو بخش است، یک بخش در حوزه خدمات رسانی مستقیم به مردم توسط پلیس است و یک حوزه نیز مربوط به خدمات پلیس به سازمان های دیگر است و این خدمات توسط معاونت اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی انجام می شود.
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با بیان اینکه برای همه پلیس های تخصصی از جمله پلیس فتا، سامانه های مورد نیاز جهت انجام ماموریت را فراهم می کنیم، گفت: این سامانه ها شامل بانک های اطلاعاتی و شبکه های ارتباطی برای تمام کشور است. در مقطعی، خدمات الکترونیکی به مردم، مستقیم توسط پلیس انجام می شد اما سپس به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ منتقل شدند و از طریق این دفاتر که حدود ۱۰۵۰ دفتر می شوند، خدمات رسانی انجام می شود.
وی اضافه کرد: با ضریب نفوذ اینترنت و موبایل در کشور تلاش کردیم خدمات دهی را به هموطنان، تسهیل کنیم و الان از طریق زیرساخت های اینترنتی و موبایلی خدمات را به مردم ارائه می دهیم.
سردار دولت خواه همچنین به خدمات نیروی انتظامی و بخش معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این نیرو به سازمان ها اشاره و بیان کرد: ۳۰ سازمان در کشور، برای اینکه به مردم خدمت ارائه دهند نیاز به اطلاعاتی است که باید از طریق پلیس دریافت کند و این اطلاعات از طریق زیرساخت ها و سامانه هایی که ایجاد کرده ایم، ارائه می دهیم.