فرماندار اردکان گفت: هنر مسئولان، مدیریت، جهتدهی و پرورش خلاقیت در جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت آنان برای ساخت آیندهای بهتر است.
فرماندار اردکان در جلسه شورای جوانان شهرستان با بیان این که باید تعریف دقیق، علمی و جامع از اوقات فراغت ارائه شود گفت: هنر مسئولان، مدیریت، جهتدهی و پرورش خلاقیت در جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت آنان برای ساخت آیندهای بهتر است.
هادی مقیمی ضمن بیان ویژگیهای دوران جوانی و نوجوانی افزود: نیازهای نسل جوان در گذر زمان و با تغییر شرایط جامعه دائماً در حال تغییر است بنابراین باید از برنامههای کلیشه ای و تکراری سالهای گذشته پرهیزکنیم و به سوی برنامهها و شیوههای جدید متنوع و جذاب مطابق دوران کنونی حرکت کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان شخصیت انسان را دارای ابعاد گوناگون و گسترده دانست و کرد: اگر تصور کنیم میتوانیم تنها با پرداختن به تعداد معدودی از وجوه نیاز جوانان، شخصیت صحیح و کاملی از آنان شکل دهیم به بیراهه رفته ایم.
وی گفت: برخی از دستگاهها نیازهایی را برای نسل جدید تعریف کرده و برنامههای خود را در پاسخ به نیازهای خود ساخته ارائه میکنند و ما قائل به تعریف نیاز در جوانان نیستیم؛ بلکه معتقدیم وظیفه دستگاهها شناسایی نیازهای موجود و برنامه ریزی برای پاسخ گویی به آن است.
مقیمی نیازسنجی علمی توسط دستگاههای دخیل در امر اوقات فراغت را خواستار شد و گفت: هر بخش از اوقات فراغت، دستگاه متولّی خاص و مدیریت تخصصی آن موضوع را میطلبد و اگر دستگاهها در حوزههای غیرمرتبط خود اظهارنظر و برنامهریزی کرده و کلاسهای آموزشی برگزار کنند فاجعهای در امر آموزش جوانان و پرورش استعدادها رخ خواهد داد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست، اوقات فراغت را بخشی از زندگی دانست که در آن انسان قدرت تصمیم گیری و انتخاب برای نوع فعالیت خود را داشته باشد.
احمد طالبی گفت: اوقات فراغت میتواند فرصت مناسبی برای افزایش مهارت و اعتماد به نفس در افراد باشد.
این مقام مسئول با بیان این که باید به مأموریتهای ذاتی دستگاهها توجه شود افزود: زمانی میتوانیم ادعای موفقیت در پرکردن اوقات فراغت جوانان داشته باشیم که تقاضاهای مردمی را پوشش و پاسخ دهیم.
وی به لزوم اطلاعرسانی دستگاهها از برنامههای خود برای ایام فراغت اشاره کرد و آنگاه از رسانهها، شهرداریها و سایر دستگاهها خواست اهتمام جدیتر و همکاری بیشتری در زمینه اطلاعرسانی برنامهها داشته باشند.
طالبی اشاره کرد: امر آموزش مهارتها، امری کاملاً تخصصی است و نباید با آموزش غیرتخصصی و اشتباه، سنگ بنای بسیاری از موارد را اشتباه بگذاریم.