فلاحت پیشه مخالف اول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛
ترمیم کابینه باید آسیب شناسانه باشد
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: دید ترمیمی خوب است ولی ترمیم باید آسیب شناسانه باشد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو به عنوان نخستین مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افزود: مشکلات اساسی مملکت بر اساس شاخص های موجود این است که ضعف های مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم آسیب زده است و انتظار بود ترمیم در این حوزه صورت بگیرد.
وی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تحصیلات شما مرتبط نیست چون اگر فضای فکری ما با حوزه مدیریتی همخوان نباشد نمی توان کار اساسی انجام داد.
فلاحت پیشه افزود: تحصیلات شما مهندسی راه و ساختمان و سازه و مهندسی زلزله است و سوابق عمدتا غیر آموزشی است و در برخی
موارد که سوابق آموزش و پرورشی داشته اید مثل مجتمع مفید بر روی آن بحث داریم .
وی گفت: مجتمع مفید در میان غیرانتفاعی ها خود اشرافی تر از دیگران است و درد این است آن دوستانی که از سایر وزارتخانه ها در آموزش و پرورش مسئولیت گرفته اند در راستای اصل سی ام قانون اساسی عمل نکرده اند و روز به روز از آموزش دولتی دور شدیم.
فلاحت پیشه افزود: در برنامه پیشنهادی شما جای آموزش دولتی خالی است و برنامه عملیاتی داده نشده است.
وی گفت: شما باید در مجتمع مفید و جاهای دیگری که بوده اید همه مسئولیت ها را در مواردی همچون تحصن، فتنه و تحریم انتخابات بپذیرید.
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو ادامه داد: آموزش وپرورش حوزه بسیار حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است و تجربیات تاریخی نیز این را ثابت کرده است.
فلاحت پیشه گفت: شما چون با آموزش و پرورش ارتباط نداشته اید امیدی نیست بتوانید مشکلات آنرا حل کنید.
وی افزود: کسانی که با چندصد میلیون تومان پاداش پایان کار بازنشست می شوند چطور می توانند درد یک معلم بازنشسته را که با یک میلیون تومان بازنشست می شود بفهمند.
این نماینده مجلس افزود: آقای رئیس جمهور گفت کسی را آورده ایم که آموزش و پرورش را به وزارت علوم نزدیک کند، اگر می خواستید مشکل حل شود باید فردی را از آموزش و پرورش می آوردید.
فلاحت پیشه گفت : من برنامه شما را با برنامه های آقای فانی و وزرای گذشته مقایسه کردم و دیدم فقط شعار است و هیچ طرح عملیاتی داده نشده و کرامت،معیشت،رتبه بندی معلمان و همترازی با دیگران غایب است و روز به روز بر شکاف بین حقوق و مزایای معلمان با متوسط کشور افزوده می شود.
وی افزود: حتی برخی از دستوراتی که در راس داده می شود در بدنه اجرا نمی شود و درد ادامه دارد.
فلاحت پیشه گفت: بنده درک نمی کنم بعضی از مدیرانی که بخش اعظم خانواده آنها در خارج از کشور درس خوانده و زندگی کرده اند بیایند و برای کشور تصمیم بگیرند، چگونه می توانیم در شرایطی که خود در منافع و مشکلات کشور سهیم نیستیم این کار را بکنیم.
وی افزود : شما تأکید کرده اید که بر اساس تعهدات بین المللی نظام آموزشی را شکل دهید در حالی که این تعهدات آن است که درقالب یونیسف، یونسکو و دیگر نظام های تصمیم گیری لائیک غربی شکل می گیرد.
فلاحت پیشه گفت: پس اصول عقیدتی و اسلامی پرورش ما کجا می رود و ما نگرانیم این تعهدات بین المللی در متون درسی ما اثر بگذارد.
وی تمرکز بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی ذکر کرد و گفت: مشکل اصلی جامعه ما این است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور اجرا نمی شود سندی که مقامات عالی کشور آنرا تأیید کرده اند.
فلاحت پیشه افزود: تازه شما گفته اید بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمرکز می کنید و در جایی گفته اید می خواهید این سند را بررسی محتوایی کنید این یعنی سندی را که باید اجرا کنید قبول ندارید.
این نماینده مجلس گفت: باید به کسی رای بدهیم که در حوزه آموزش و پرورش فضای فکری او با مشکلات موجود در آموزش و پرورش متفاوت نباشد.