کارت خرید سپه خدمتی در مسیر اقتصاد مقاومتی است
عضو هیأت مدیره بانک سپه گفت : کارت خرید سپه، خدمتی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ گردهمایی آموزشی کارت خرید سپه ، در سه بخش کلی افتتاحیه، سامانه جامع اعتباری و مسائل اعتباری و وصول مطالبات در محل اوشان و با مشارکت ادارات کل اموزش و تشکیلات و روشها برگزار شد که در ابتدای این دوره ، مصطفی پرتوافکنان عضو هیأت مدیره بانک سپه گفت : خدمات جدید بانک سپه از جمله کارت خرید سپه در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، نقش بانکها را در مسیر هدایت اقتصاد و کمک به بهبود معیشت مردم موثر برشمرد و گفت: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث توجه به حوزه های اقتصادی و بهبود معیشت مردم و حل مشکلات آنها و نیز تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، بانکها باید به ایفای جدی تر نقش خود در حوزه اقتصاد بپردازد.
پرتوافکنان با تأکید بر لزوم تلاش برای خروج واحدهای تولیدی از رکود و با بیان اینکه عمده هدف گذاری ها کمک به تأمین مالی واحدهای تولیدی بزرگ بوده است ، توجه به واحدهای متوسط و کوچک را ضروری خواند.
وی گفت : عمده منابع با گرایش به سمت تسهیلات کلان عملا قسمت عرضه را مورد توجه قرار داده است ، در حالی که اقتصاددانان در دو سال اخیر خواستار توجه به سمت تقاضا بوده اند.
عضو هیأت مدیره بانک با بیان اینکه وقتی رکود ایجاد می شود توان مردم آنقدر نیست که تولیدات داخلی را خریداری کنند ، به تبیین اقدامات صورت گرفته برای ارتقای توان خرید مردم اشاره کرد و گفت: نمونه بارز این مسأله تسهیلات اختصاص داده شده به خرید خودرو بود که تلاش شد تا 80 درصد مبلغ خرید خود رو اعتبار داده شد.
وی افزود: با تأمین اعتبار به نفع تقاضا، قدرت خرید مصرف کننده افزایش می یابد و با انجام خریدها، خودروسازها که در بحران و رکود به سر می بردند ، محصولات خود را بفروش رساندند همین سیاست بنا بود تا در مورد کالاهای مصرفی و واسطه ای اجرا شود. پرتوافکنان این طرح را مرتبط با تقویت بخش تقاضا و خرید و فروش مبتنی بر نسیه دانست و گفت: ماهیت این طرح به صورت اعتباری است و بانک به پشتوانه اعتباری خود، آن را تضمین می کند.
عضو هیأت مدیره بانک با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم گفت: ارائه اینگونه خدمات می تواند بانک را در بازار رقابت و پرتلاطم کنونی حفظ کند.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکتهای متوسط و کوچک از طریق سرمایه در گردش و... ، اظهارداشت: باید بخشی از منابع را به این شرکتها اختصاص داد تا بتوان آنها را به عرصه فعالیت و عرضه محصولات برگرداند.