پخش زنده
امروز: -
استاندار آذربایجان شرقی اطلاعرسانی شایسته و هنرمندانه از خدمات دولت و نظام را ضروری خواند و گفت: روابط عمومیها نقش اصلی را در این زمینه بر عهده دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان، با اشاره به اینکه قاطبه مردم از خدمات بزرگ دولت اطلاع دقیق ندارند، افزود: آنچه در زمینه اطلاعرسانی از خدمات دولت و نظام مورد انتظار است تاکنون محقق نشده و لازم است در این زمینه بازنگری شود.وی با تأکید بر آسیبشناسی عرصه اطلاعرسانی دستگاههای اجرایی، افزود: روابط عمومیها بهترین ابزار اطلاعرسانی عملکرد دستگاهها هستند و اگر آنها نتوانند واقعیتها را بیان کنند رسانهها و افراد دیگری هستند که روایت خود را بازگو کنند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش عمده موفقیت ما مربوط به بهبود ذهنیت مردم نسبت به دستگاههای اجرایی است که این مهم بدون روابط عمومیهای توانمند قابل دستیابی نیست.
وی خاطرنشان کرد : روابط عمومی با هر تعریفی که تاکنون از آن شده است، بهطور کلی نمود بیرونی و آبروی دستگاهها و سازمانهاست.
وی با بیان اینکه روابط عمومی یک حرفه تخصصی است، افزود: فعالان این حوزه باید ویژگیهای خاصی داشته باشند و وظیفه مدیران است که نیروهای خبره را شناسایی و در این عرصه به کار بگیرند.
پورمحمدی افزود: خود مدیران دستگاهها نیز باید در خصوص جایگاه و اهمیت روابط عمومی توجیه شوند و باور داشته باشند که تقویت روابط عمومی، هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تعامل سازنده روابط عمومیها با رسانهها و خبرنگاران تأکید کرد و گفت: فضای نقد، لازمه پیشرفت است و روابط عمومیها باید در این زمینه به یک چارچوب اساسی برسند.
وی، فضای مجازی را فرصت بزرگی برای نقشآفرینی روابط عمومیها دانست و خواستار فعال شدن روابط عمومیها در این عرصه کمهزینه و پربازده شد.
پورمحمدی، افکارسنجی از مخاطبان دستگاهها را نیز از مهمترین وظایف روابط عمومیها برشمرد و گفت: تبدیل فضای ناامیدی به فضای نشاط و امیدواری، کاری نیست که با بخشنامه و بودجه قابل تحقق باشد، بلکه این مهم در گرو همت اهل فن است.
اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان نیز دیدگاههای خود را در خصوص مسائل مختلف این حوزه بیان کردند .
لزوم برگزاری دورههای آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی ، نگاه عملیاتی و مشاورهای مدیران اجرایی به حوزه روابط عمومی ، لزوم ایجاد توان ارتباطی مدیران با رسانهها در راستای تنویر افکار عمومی ، اختصاص اعتبارات لازم برای فعالیت روابط عمومیها ، تهیه پیوست رسانهای برای طرحهای مهم و زیربنایی استان ، آموزش ارتباطات رسانهای و اصول تشریفات به مدیران اجرایی و تقویت جایگاه سازمانی روابط عمومیها از جمله این مطالب بود.