برنامه ریزی برای راه‌اندازی خط یک بی‌آرتی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، حجت‌الله سلیمانی ، با اشاره به تصویب لایحه مناقصه احداث ایستگاه‌های بین راهی خط یک سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) اظهار کرد: طرح احداث ایستگاه‌های خط یک بی آر تی مهم‌ترین طرح حوزه حمل و نقل شهر اهواز است. در واقع این خط در قالب چند طرح اجرا می‌شود و برای سرعت عمل در اجرای این طرح کار به چند بخش تقسیم شده است.برنامه ریزی برای راه‌اندازی خط یک بی‌آرتی در  اهواز

وی افزود: در این طرح باید شش محور کار شامل ایجاد پایانه مبدا در میدان شهید بندر، پایانه مقصد در محدوده دانشگاه آزاد، ایجاد ایستگاه‌های بین راهی و آماده‌سازی خط به همراه تامین ناوگان و راننده به صورت همزمان پیش بروند تا بگوییم خط یک به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است، اما قبل از آن می‌توان بهره‌برداری اولیه را آغاز کرد.

سلیمانی عنوان کرد: در این راستا مناقصه ساخت پایانه شهید بندر همزمان با مناقصه ایستگاه‌های بین راهی برگزار شده و قرارداد آن آماده است. مدت اجرای این طرح، شش ماهه پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از ایستگاه‌های پایانه که در محدوده زیر تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) شروع شده است، یک سر این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اجرای ایستگاه‌های بین راهی، یک طرح ۱۵ ماهه است که برنامه‌ریزی شده است حداقل در یک بازه زمانی شش ماهه بتوانیم شش تا هشت ایستگاه را وارد سرویس کنیم و فعالیت اولیه خط آغاز شود. سپس به مرور ایستگاه‌ها تکمیل و وارد چرخه خدمات می‌شوند.

وی افزود: در مورد ناوگان هم پیگیری‌ها و مذاکرات در حال انجام است و در تلاش هستیم اتوبوس‌ها را تامین کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: ایستگاه‌ها شکل خاص و تجهیزات کاملی خواهند داشت؛ طبق برآورد پایه برای اجرای ۲۷ ایستگاه، حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز است و تخمین زده می‌شود اوایل آبان‌ماه عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.